ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کد 9 در راه است

| شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار گفت: در حال حاضر برای هشت ناحیه‌ی نامبرینگ تلفن همراه، کد 9 برای سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در نظر گرفته شده است که با افزایش مشترکان سیم‌کارت اعتباری دولتی از پیش شماره‌های جدید استفاده خواهد شد.

سیدعلی علویان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی پیش شماره‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی اظهار کرد: پیش شماره‌ی 9 در هر ناحیه‌ای برای سیم‌کارت اعتباری در نظر گرفته شده است؛ به طور مثال پیش شماره‌ی 0912 که مربوط به تهران است رقم بعدی آن در سیم‌کارت اعتباری با شماره‌ی 9 آغاز می‌شود یا در اصفهان که پیش‌شماره‌ی آن 0913 است رقم بعدی نیز شماره 9 خواهد بود.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی با استقبال خوبی مواجه شوند؛ چراکه با افزایش طول مدت اعتبار این سیم‌کارت‌ها به طور طبیعی استقبال نیز دوچندان خواهد شد.

علویان با بیان این که کارت‌های شارژ سیم‌کارت اعتباری دولتی با قیمت‌های 10 هزار و 20 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که به طور مثال کارت شارژ 10 هزار تومانی پس از برقراری اولین تماس تا دو ماه اعتبار دارد، گفت: پس از پایان تاریخ اعتبار،‌ سیم‌کارت مشترک برای دو ماه یک‌طرفه خواهد شد و بعد از پایان این زمان سیم‌کارت قطع خواهد شد و مشترک تا دو ماه فرصت دارد نسبت به شارژ مجدد سیم‌کارت خود اقدام کند. از این رو تا شش ماه شماره‌ی سیم‌کارت برای مشترک حفظ می‌شود و اگر مجددا شارژ نشود، امتیاز آن سلب خواهد شد.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار درباره‌ی هزینه‌ی مکالمات سیم‌کارت اعتباری دولتی با بیان این که در حال حاضر هزینه‌ی مکالمات برای هر دقیقه 67 تومان مشابه نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا در نظر گرفته شده است، گفت:‌ اما با پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات برای کاهش نرخ مکالمات سیم‌کارت اعتباری، این امر بررسی شده و توافقات داخلی برای کاهش نرخ مکالمات این سیم‌کارت‌ها نسبت به سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا انجام شده است؛ به‌طوری‌که حداکثر 30 درصد بیش از نرخ مکالمات سیم‌کارت‌های دایمی ‌باشد. البته این امر پیشنهاد اولیه ماست و پس از موافقت نهادهای تصمیم‌گیر در این زمینه اجرا خواهد شد.

  • ۸۵/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">