ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف سکته قلبی از پای تلفن با هوش مصنوعی

| دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

به زودی در ایالت ویکتوریای استرالیا از یک سیستم هوش مصنوعی برای هشدار دادن در مورد سکته قلبی افراد تماس گیرنده با شماره‌های اضطراری استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، مقامات محلی در ایالت ویکتوریای استرالیا روز گذشته اعلام کردند که با صرف بودجه‌ای ۱.۳۶ میلیون دلاری یک سیستم هشدار سکته قلبی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی صدا و شرایط روحی فرد تماس گیرنده از پشت تلفن ابتلای وی به سکته قلبی را با دقت بالایی تشخیص دهد.

این سیستم با همکاری دانشگاه مناش و مرکز آمبولانس ایالت ویکتوریا ابداع شده است. استفاده از این سیستم موجب خواهد شد افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند و به سختی می‌توانند با تلفن کمک اضطراری تماس گرفته و سخن بگویند به سرعت شناسایی شوند و برای نجات و انتقال آنها به بیمارستان اقدام شود.

سیستم هوش مصنوعی یادشده تنها با بررسی کلمات، زبان و الگوهای صوتی تماس گیرنده به این جمع بندی می‌رسد که آیا او در حال سکته قلبی است یا خیر. با توجه که برای درمان سکته قلبی هر ثانیه اهمیت زیادی دارد، انتظار می رود استفاده از این سیستم موجب افزایش نجات بیماران شود.

  • ۹۸/۱۱/۱۴

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">