ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتفاقات شب گذشته درباره ضبط محموله خاور شامل گوشی‌های قاچاق، امروز صبح علیرغم نبود نیروی انتظامی یا ضابطان قضایی، کسبه مجتمع را نگران کرده است.

به گزارش فارس، پس از انتشار اخبار اتفاقات مربوط به شب گذشته پاساژ علاالدین، امروز فضای این پاساژ متشنج شده است.

نیمه شب گذشته ضابطان قضایی یک خاور حاوی گوشی‌های قاچاق را که قصد تخلیه بار در پاساژ داشت را ضبط کردند.

اگرچه اخبار رسمی از سوی نیروی انتظامی اعلام نشده اما به گفته کسبه این پاساژ و ادعای حاضران در این جریان 2 نفر بازداشت شده‌اند.

همچنین شایعاتی درباره شکسته شدن قفل چند واحد تجاری نیز مطرح است که این موضوع نیز رسماً تائید نشده است.

در نتیجه این شایعات، اگرچه امروز ضابطان قضایی یا نیروی انتظامی در پاساژ حضور ندارند اما فضای کاری مجتمع دچار تشویش شده است.

برخی از اهالی که طبق معمول ساعت 10 تا 11 واحدهای خود را باز می‌کنند امروز همچنین نگران هستند، چند واحد نیز ساعتی پس از بازگشایی برای اطمینان خاطر بیشتر درب واحد خود را بار دیگر بسته‌اند.

 

یک خاور گوشی قاچاق از پاساژ علاء‌الدین ضبط شد

در حالی که اخبار متعددی از جمع‌آوری گوشی‌های موبایل قاچاق از پاساژ علاء‌الدین و ممانعت کسبه از بازگشایی مغازه‌ها منتشر شده که شواهد از غیر موثق بودن این اخبار حکایت دارد و مغازه‌های پاساژ نیز باز است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، امروز (سه‌شنبه) اخباری از ورود مأموران پلیس تهران بزرگ در مجتمع تجاری علاءالدین برای جمع‌آوری تلفن‌های همراه قاچاق منتشر شده است.

در این اخبار اعلام شده که تاکنون کسبه از بازکردن مغازه‌های خود خودداری کرده‌اند.

اما اطلاعات خبرنگار فارس از وضعیت عادی در این پاساژ حکایت دارد. مطابق معمول واحدهای تجاری این پاساژ حدود ساعت 10 و نیم آغاز به کار کرده‌اند و تمامی طبقات به جز 7 (که قبلا تخریب شده) فعال است.

اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار فارس همچنین از ضبط یک خاور حاوی گوشی قاچاق توسط ضابطان قضایی به ارزش تقریبی 2 تا 3 میلیارد تومان خبر می‌دهد. ضابطان قضایی شب گذشته یک محموله قاچاق که برای تخلیه در پاساژ علاء الدین آماده بوده را ضبط کرده‌اند.

احتمال دارد این اخبار ناشی از ضبط محموله قاچاق باشد. همچنین بین اهالی بازار شایعاتی میز مطرح است مبنی بر اینکه شب گذشته پس از ضبط محموله ضابطان شبانه و بدون حضور مالکان قفل برخی واحدها را شکسته اند. اما هیچ یک از کسبه پاساژ این خبر را تایید نمی کند.

 

اطلاعیه پلیس تهران: 4 نفر دستگیر شدند

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ با اشاره به جمع آوری گوشی های تلفن همراه قاچاق از چند مغازه در مجتمع تجاری علاالدین از دستگیری چهار نفر به اتهام قاچاق گوشی تلفن همراه دراین مجتمع خبر داد.

در گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ به ایرنا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در پایتخت، آمده است: صبح امروز ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از سه مغازه مستقر در پاساژ علاالدین تعدادی گوشی قاچاق را کشف و چهار نفر را در این ارتباط دستگیر کردند.
دراین گزارش تصریح شده، چهار متهم به همراه گوشی های قاچاق مکشوفه برای ادامه مراحل به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
براساس مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا، تعدادی از مالکان صبح امروز به دلیل حضور ماموران پلیس پایتخت از باز کردن فروشگاه های خود در مجتمع تجاری علاالدین(مرکز فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه ای) خودداری کردند.
اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و گوشی های تلفن همراه از ابتدای امسال به صورت جدی در مراکز تجاری تهران آغاز و همچنان ادامه دارد.

 

توقیف 53 میلیارد تومان گوشی

به دنبال جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه قاچاق از پاساژ علاءالدین، اغلب عمده‌فروشان این پاساژ از هراس جمع‌آوری موبایل‌های داخل مغازه‌ها، از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند و اعتراضاتی به شکل و شیوه برخوردهای انجام شده با قاچاق داشتند.

به گزارش تسنیم، صبح امروز برخی از عمده‌فروشان موبایل در بازار علاءالدین با بستن مغازه‌های خود در طبقات این پاساژ، در راهروها و در مقابل مغازه‌های خود ایستاده و از باز کردن آن‌ها امتناع کردند.

برخی از فروشندگان این پاساژ، جمع‌آوری تعداد زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق از پاساژ علاءالدین و ترس از جمع‌آوری گوشی‌های داخل مغازه‌ها، دلیل امتناع آن‌ها از بازگشایی مغازه‌ها در طبقه ششم این پاساژ عنوان کردند.

این در حالی است که برخی از کسبه این پاساژ، معترض بودند چرا برخورد با گوشی‌های تلفن همراه در مبادی ورودی انجام نشده و تنها در مقابل درب مغازه‌ها و پاساژهای مشهور انجام می‌شود. همچنین این افراد مدعی بودند که در جریان ضبط محموله قاچاق در شب گذشته، تعدادی از قفل مغازه‌ها شکسته و برخی از مغازه‌ها نیز پلمب شدند.

البته برخی رسانه‌ها به دنبال انتشار خبر ممانعت برخی کسبه طبقه ششم پاساژ علاءالدین از باز کردن مغازه‌های خود که صبح امروز توسط تعدادی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، با متهم کردن دیگر رسانه‌ها، در گزارشی شتاب زده از وضعیت عادی در این پاساژ در تمامی طبقات به جز طبقه 7 (که قبلا تخریب شده) خبر داده بودند.

به گفته برخی از کسبه، در پی برخورد ضابطان قضایی با گوشی‌های همراه قاچاق در این بازار، بیش از 53 میلیارد تومان گوشی تلفن همراه قاچاق از این بازار جمع‌آوری شده است.

این تصاویر، گزارشی است از اعتراض برخی از کسبه این پاساژ که تا ساعت 12 ظهر، از باز کردن مغازه‌های خود به دنبال هراس از ضبط گوشی‌های تلفن همراه در مغازه‌هایشان، از بازگشایی مغازه‌ها امتناع کردند.


تخریب علاء الدین پابرجاست
قناعتی در مورد حضور نیرو‌های پلیس در پاساژ علاءالدین توضیحاتی را ارائه کرد.
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور نیروی‌های پلیس در پاساژ علاءالدین گفت: طرح جمع‌آوری موبایل‌های قاچاق در پاساژ علاءالدین از امروز آغازشده و تجمع صورت گرفته در این پاساژ ارتباطی با تخریب اضافه بنای این ساختمان ندارد.
به گفته وی، مسئولان نیروی انتظامی مسئولیت این طرح را بر عهده داشته و شهرداری تهران نقشی در شلوغی‌های امروز پاساژ علاءالدین ندارد.
گفتنی است، مشکل طبقه اضافه پاساژ علاءالدین ماه‌هاست که مورد انتقاد مسئولان شهری تهران قرار گرفته و آنان معتقدند که این طبقه اضافی ایمنی لازم را ندارد و می‌تواند جان هزاران نفر را به خطر بیاندازد، اما هنوز با وجود دستورات صریح از سوی دادستانی و شورای شهر همچنان طبقه هفتم پابرجاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">