ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عده‌ای کلاهبردار با فروش حافظه‌های یو اس بی قلابی ۴۲۰ دلاری به انگلیسی‌های نگران از اثرات منفی دکل‌های مخابراتی نسل پنجم، پول کلانی به جیب زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی جی آر، حافظه‌های یادشده از طریق اینترنت و با تبلیغات فراوان به فروش می رسند. فروشندگان این حافظه‌ها به دروغ مدعی هستند که با استفاده از حافظه‌های یادشده اثرات منفی شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم خنثی می‌شود و این در حالی است که هیچ تحقیق علمی در جهان ثابت نکرده که شبکه‌های نسل پنجم برای سلامت انسان مضر هستند.

حافظه یادشده ۱۲۸ مگابایت ظرفیت دارد و تولید آن تنها ۶ دلار هزینه در بر دارد، اما افرادی که خبرهای دروغین در اینترنت در مورد خطرات شبکه‌های نسل پنجم را باور کرده‌اند حاضرند ۴۲۰ دلار برای خرید چنین کالایی هزینه کنند!

در ماه‌های اخیر، اخبار کذب زیادی در مورد پیامدهای راه اندازی شبکه‌های نسل پنجم در کشورهای اروپایی و امریکا منتشر شده و از جمله برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی به طور مکرر مطالبی در مورد اینکه شبکه‌های یادشده به گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند ارسال کرده‌اند. در نتیجه، برخی مردم خشمگین در کشورهایی همچون انگلیس با حمله به دکل‌های شبکه‌های نسل پنجم مخابراتی آنها را تخریب کرده‌اند.

حافظه یادشده که ۵GBioShield نام دارد در بسته‌های سه تایی نیز به قیمت ۱۱۸۲ دلار فروخته می‌شود. مقامات انگلیسی گفته‌اند با عوامل این کلاهبرداری برخورد خواهند کرد.

  • ۹۹/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">