ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از انهدام باندی که با جعل تراکنش های مالی از فروشندگان کالا در سایت های دیوار و شیپور کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس علی اکبر عیسی آبادی اظهار داشت: با وقوع چندین فقره کلاهبرداری سریالی از کانال دیوار با شیوه تراکنش جعلی، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود، با پیگیری های صورت گرفته و اقدامات فنی، متهم اصلی این پرونده های کلاهبرداری در شهرستان شناسایی و با تعقیب و مراقبت یک هفته ای دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی با مشاهده اسناد و مدارک جمع آوری شده، اعتراف کرد که از حدود یک سال گذشته با همکاری دو نفر دیگر از دوستانش با جستجو در سایت هایی چون دیوار و شیپور، فروشندگان گوشی تلفن همراه و دستگاه PS4 را شناسایی و به عنوان خریدار به آنها مراجعه می کردند.
عیسی آبادی ادامه داد: این افراد پس از گرفتن جنس مورد معامله، یک عدد تراکنش جعلی اینترنتی با درج مشخصات اسمی طرف مقابل تهیه کرده و آن را به فروشندگان کالا ارائه می دادند.
وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر ضرورت بررسی اصالت این گونه رسیدها و بررسی و اطمینان از واریز پول به حساب شخصی خود، به این افراد اطمینان کرده و با مشاهده این رسیدهای جعلی، کالای خود را به آنان تحویل می دادند.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد که این افراد در استان های تهران و البرز نیز سابقه کلاهبرداری اینترنتی داشته و تحت تعقیب پلیس فتا هستند.
عیسی آبادی خاطرنشان کرد: تاکنون این کلاهبرداری یک میلیاردی اعضای این باند از هفت نفر از شهروندان محرز شد ه و با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر همدستان این فرد همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه ارزش این کلاهبرداری یک میلیارد ریال ارزیابی شده است، گفت: همشهریان گرامی می توانند هرگونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از همین طریق به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

  • ۹۹/۰۷/۱۳

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">