ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری اینترنتی با آگهی درآمد دلاری

| يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس فتا به شهروندان در رابطه با کلاهبرداری سایبری در قالب آگهی درآمد دلاری و استخدام هشدار داد و توصیه کرد: اطلاعات مهم بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
به گزارش ایکنا؛ برخی از کلاهبرداران سایبری برای پنهان ماندن با تبلیغات کاریابی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی غیربومی و گاهی با درج آگهی‌های مختلف با موضوع کاریابی با عنوان کاریابی در منزل یا در منزل درآمد دلاری داشته باشید، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند و یا در این آگهی‌ها از شهروندان می‌خواهند که در صرافی‌های آنلاین برای آنها ترید یا همان خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی کنند.

مجرمان سایبری در اغلب موارد برای به دام انداختن قربانیان خود و موجه نشان دادن کار خود، به آنها اعلام می‌کنند که شرکت تجاری هستند و در زمینه رمزارز‌ها فعالیت می‌کنند و برای ادامه روند کاری خود نیاز به افرادی دارند که در این زمینه تخصص لازم را دارند و یا علاقه به خرید و فروش رمز ارز دارند. این مجرمان به قربانیان خود اعلام می‌کنند که مبلغی را به حساب شما واریز می‌کنیم و شما با این مبالغ واریزی اقدام به خرید رمز ارز کنید و پس از خرید مقداری از آن را به عنوان دستمزد یا سود خود بردارید و مابقی را به حسابی که اعلام می‌کنند، واریز کنید که متأسفانه برخی از شهروندان پس از چند روز متوجه مسدود شدن حسابشان می‌شوند و بدون اینکه متوجه شوند در فرایند کلاهبرداری و پولشویی قرار گرفته‌اند.

در واقع کلاهبرداران سایبری مبالغی که به صورت غیرمجاز از حساب‌های افراد برداشت کرده بودند با کمک این افراد به رمزارز تبدیل می‌کنند و به زبان ساده این افرادی که به دنبال کار یا کسب درآمد از فضای مجازی بودند، متأسفانه در دام این کلاهبرداران و در فرآیند پولشویی قرار می‌گیرند.

پلیس فتا به همه شهروندان توصیه کرد؛ فریب این کلاهبرداری‌ها را نخورند و دقت داشته باشند که اطلاعات مهم بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و دنبال درآمد در فضای مجازی به این صورت نباشند و در صورت برخورد با چنین مواردی، آن را با پلیس فتا در میان بگذارند.

  • ۰۳/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">