ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کلاهبرداری اینترنتی با فروش مدارک معاینه فنی جعلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی که با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی خودرو، از مالکان خودروها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: طی بررسی و رصدهای شبانه‌روزی پلیس در فضای مجازی، مشخص شد فردی به صورت برنامه‌ریزی‌شده، با مراجعه به سایت‌های درج آگهی، مالکان خودروهایی که به دلیل مشکلات فنی، مستهلک بودن و بالا بودن سال ساخت خودرو قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نیستند را شناسایی و با وعده صدور برگ معاینه خودرو با آنان ارتباط می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بعد از دریافت مبالغی، این فرد برگه معاینه خودرویی که به صورت جعلی تهیه‌ کرده بود، به مالکان این خودروها تحویل می‌داد. با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام فرد موردنظر در شهرستان اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، دستگیر شد.

سرهنگ آنقی یادآور شد: متهم با مشاهده اسناد و مدارک موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و سرانجام به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۶۰ شهروند اراکی به مبلغ ۹۰ میلیون ریال با تهیه برگه‌های جعلی معاینه فنی از مالکان خودروهایی که از مسیر قانونی قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نبودند، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: متهم دستگیرشده در این عملیات، پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی شاکیان با تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

 

کلاهبردار ۴۲ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کشور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، افسرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران فردی را که با راه اندازی سایت‌های واسط ارز دیجیتال و همچنین تبلیغ آن در کانال‌های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی هموطنان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری از ۲۱ نفر از هموطنان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: با مراجعات هموطنان کل کشور به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از یک وب‌سایت اینترنتی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: شاکیان در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند توسط دوستان و آشنایان با وب ‌سایتی که تحت عنوان سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کرد آشنا شدن و نیز با اعتماد بی‌جا و عدم انجام تحقیقات در این زمینه اقدام به عضو شدن در این وب‌سایت کردن و  جمعا به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری به حساب متهم و فرد ناشناس دیگری انتقال داده‌اند و قرار شده پس از گذشت یک ماه طی یک نوبت مبالغی به عنوان سود حاصله از سرمایه گذاری پرداخت شود که با گذشت مدتی متوجه شدن وب‌سایت مذکور از دسترس خارج شده و دیگر فعالیتی ندارد.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان مازندران بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در پایتخت دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از حساب ۴۷ نفر که از این نفرات ۲۱ نفر تشکیل پرونده داده به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

  • ۹۹/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">