ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده‌ 40 میلیونی اجاره مسکن در سایت دیوار خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شاطری گفت: در پی مراجعه شهروند اراکی به مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای اجاره مسکن در سایت دیوار، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به منظور اجاره مسکن در سایت‌های درج آگهی جست و جو کرده است و علی رغم آگاهی از هشدار‌های پیشگیرانه‌  پلیس در خصوص عدم واریز بیعانه، در دام چرب زبانی و تبلیغات فریبنده شخص آگهی دهنده گرفتار شده است و از ترس اجاره مسکن توسط فرد دیگر، مبلغ بیعانه را برای فرد آگهی دهنده واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی دریافت بیعانه را رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری‌های رایانه‌ای دانست و بیان کرد: متأسفانه اضطرار و شتاب زدگی شاکی برای اجاره مسکن و شگرد متهم برای دریافت وجه باعث فریب مالباخته و واریز وجه شده است و بلافاصله پس از اعلام شکایت، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی لازم در جهت شناسایی متهم را آغاز کردند.

 رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: با ردگیری دقیق وجه کلاهبرداری شده و انطباق ادله موجود با نتایج تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس، تکه‌های گم شده‌ پرونده در کنار هم قرار گرفتند و متهم اصلی پرونده در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و با توجه به هماهنگی قضائی صورت گرفته، پس از بازگشت وجه کلاهبرداری شده به شاکی اراکی برای ادامه سیر مراحل قانونی، پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

شاطری گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در تماس باشند و از مشاوره و خدمات پلیسی بهره‌مند شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">