ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری با ایجاد سایت فروش قسطی طلا

| دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

فردی که با وعده فروش طلا و جواهر قسطی از طریق درگاه جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

یکی از مالباختگان گفت: قصد خرید یک پلاک و زنجیر طلا را داشتم و در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که یک سایت فروش طلا و جواهرات به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت یک پلاک و زنجیر خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ 50 میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ 500 میلیون ریال از حسابم کسر شد.

کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند همه مالباختگان از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. آنها با بررسی همه جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت: با ایجاد یک سایت فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان می‌کردم.

  • ۰۱/۱۱/۱۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">