ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری با پرداخت بیعانه در سایت دیوار

| چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان‌ از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروند کرمانی با ترفند درج آگهی جعلی در سایت دیوار خبر داد و گفت: با مراجعه فردی به این پلیس  که با در دست داشتن مرجوعه قضایی،   درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش مبلمان را داشت، زسیدگی به این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.  

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود : شاکی در اظهاراتش عنوان داشت در سایت‌ دیوار با دیدن یک آگهی تحت فروش فوری لوازم منزل، با صاحب آگهی تماس می گیرد و فروشنده برای دریافت ضمانت از متقاضی، درخواست مبلغی به عنوان بیعانه به حساب خود می کند اما پس از دریافت وجه به مبلغ ۹ میلیون ریال  دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نبود.

یادگار نژاد ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده و اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم  شناسایی قرار گرفت و به اداره پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس شماری از این تبلیغات، افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که ممکن است قصد کلاه‌برداری داشته باشند.  

  • ۹۹/۰۸/۲۱

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">