ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای فاتب از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ایجاد یک سایت جعلی صرافی دیجیتال و ارائه خدمات از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان ارائه خدمات در خصوص ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت باتوجه به اینکه حساب کاربری ام که در آن معادل پنج میلیارد ریال ارز دیجیتال داشتم دچار مشکل شده بود، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی ارزهای دیجیتال که در زمینه ارائه خدمات بین المللی رمز ارزهای مختلف فعالیت داشت آشنا شدم.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: شاکی در ادامه توضیح داد باتوجه به اینکه سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت بدون اطمینان از اصالت نماد اطمینان و هویت مدیران آن جهت رفع مشکل خود تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را برایشان فرستادم و مبلغی را نیز جهت کارمزد واریز کردم اما بلافاصله بعد از واریز وجه دیگر پاسخگوی من نبودند و در نهایت با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبور بنده تغییر کرده و تمام ارزهای دیجیتال داخل آن به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم و شیوه و شگرد مجرمانه وی، تیم عملیاتی این پلیس پس از تشریفات قضایی مجرم را در محل اختفای خود در یکی از محله های غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات هوشمند به پلیس فتا منتقل کردند. 

وی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات محرمانه خود از جمله اطلاعات هویتی، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری دیجیتال و ... را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

  • ۰۰/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">