ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری ۲۲ میلیاردی در سایت دیوار

| سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر که مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از ۱۰ فروشنده کالا در سایت دیوار کلاهبرداری کرده بودند در عملیات ویژه کارآگاهان این پلیس خبر داد.
سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی وصول پرونده شکایت یک زن، مبنی بر کلاهبرداری دو نفر از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد، دو تخته فرش به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال را در سایت دیوار آگهی کرده و فردی با او تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت به همراه دوست خود بر سر قرار آمده و بعد از اینکه وجه را از طریق همراه بانک به کارت فروشنده واریز می‌کند، فرش‌ها را تحویل گرفته و محل را ترک می‌کند، اما فرد شاکی با مراجعه به حساب خود متوجه می‌شود که هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و این فرد از طریق ارائه رسید جعلی از او کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات روی این پرونده در حال انجام بود که کارآگاهان با شکایت ۱۱ شهروند دیگر که اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده و آن‌ها نیز با همان شیوه و ترفند ارائه رسید جعلی، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند مواجه شدند.

وی با بیان اینکه متهمان با این روش موفق شده بودند ۲۲ میلیارد ریال از شاکیان کلاهبرداری کنند، افزود: سرانجام با رصد هوشمندانه کارآگاهان، کلاهبرداران شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند که در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه ارتکابی عنوان کردند که اموال کلاهبرداری شده را به یک مالخر فروختند که این شخص نیز در عملیات مأموران دستگیر شد.

ترکیان گفت: متهمان در سایت دیوار آگهی‌های درج شده را رصد کرده و سپس با فروشندگان کالاها تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت سر قرار رفته و تصویری از رسید جعلی در گوشی خود را به فروشندگان نشان داده و کالاها را تحویل می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از متهمان دارای چندین فقره سابقه کیفری بوده و دو نفر دیگر نیز جزو محکومان غایب و فراری هستند، از تحویل آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: فروشندگان کالا نباید تنها به مشاهده رسید واریز وجه در داخل گوشی خریداران توجه کرده و از تحویل کالا تا قبل از اطمینان از واریز وجه به حساب خود خودداری کنند و در صورت مشکوک شدن به نحوه معامله موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">