ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی‌های مؤسسه دولتی اف سی ای در انگلیس نشان می‌دهد در سال گذشته مالی میزان کلاهبرداری‌های مرتبط با خرید ارزهای دیجیتال در این کشور به ۲۷ میلیون پوند رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، میزان خسارت وارده به هر یک از کاربرانی که به علت کلاهبرداری در زمان تلاش برای خرید ارزهای دیجیتال خسارت دیده اند، بالغ بر ۱۴۶۰۰ پوند است.

گزارش اف سی ای (مؤسسه کنترل امور مالی انگلیس) حاکی است که کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال در سال مالی گذشته که منتهی به آوریل ۲۰۱۹ بوده نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

اکثر این کلاهبرداران برای فریب کاربران به طور گسترده از امکانات شبکه‌های اجتماعی سواستفاده می‌کنند. تعداد افرادی که طی یک سال مالی گذشته به همین علت دچار مشکل شده اند، حدود ۱۸۰۰ نفر برآورد می‌شود.

به منظور فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال آگهی‌های فریبنده‌ای نیز برای آنها به نمایش در می‌آید که در آنها ادعا شده اولین سرمایه گذاری در این حوزه بسیار پولساز خواهد بود. اما مسیرهای سرمایه گذاری شده توسط کلاهبرداران باعث خسارات مالی گسترده برای افراد می‌شود.

اف سی ای اعلام کرده که برای جلوگیری از فریب کاربران تبلیغاتی را در فضای مجازی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی انجام خواهد داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">