ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبردار با استعداد سایت دیوار دستگیر شد

| چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

جوان تحصیل کرده‌ی ایرانی که از طریق مهارتش از شهروندان در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال شکایت متعدد شهروندان ایرانی، جوانی ایرانی کلاهبردار که از طریق سایت دیوار طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد و خود را خریدار واقعی گوشی‌های موبایل، تبلت و لپ‌تاپ معرفی می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

این فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌نویسی کامپیوتر است که از طریق اسکایپ وقتی برای خرید در محل حاضر می‌شد با ارسال اس ام اس بانک جعلی و رمز یک بار مصرف، فروشنده را نسبت به انتقال وجه مطمئن می‌ساخت و کالا را از او دریافت می‌کرد. این جوان با این شگرد توانسته بود بسیاری را فریب دهد و بدون پرداخت پول به خواسته خود برسد.

بسیاری از کاربران از شگرد این جوان کم سن و سال شگفت‌زده شده‌اند و عنوان می‌کنند تا زمانی که فضای کار برای جوانان مهیا نباشد به وفور از این اتفاقات مشاهده خواهیم کرد. برخی از کاربران معتقدند این جوان با استعداد اگر در خارج از ایران زندگی می‌کرد یک فرد بسیار موفق می‌بود اما با نادیده گرفتن او در ایران، به کلاهبرداری از مردم روی آورده است.

اما گروهی مخالف این نظر هستند و معتقدند یک برنامه‌نویس بیکار نمی‌ماند که از روی بیکاری چنین اقدامی انجام دهد و این فرد به دروغ عنوان می‌کند مدرک تحصیلی دارد. جمعی از کاربران نیز بر این باورند که این اتفاق از سادگی و بی‌دقتی مال باخته‌ها بوده است تا نبوغ این جوان، بنابراین باید مراقب پیامک‌های ساختگی باشیم.

  • ۹۹/۰۷/۱۶

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">