ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلید رمزنگاری باج‌افزار Petya منتشر شد

| دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

کلید اصلی رمزنگاری نسخه اصلی باج افزار Petya توسط سازنده آن انتشار یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، توسط این کلید، فایل‌های خاصی که در سیستم عامل قربانیان مورد هدف قرار گرفته و رمزنگاری شده، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای قابل بازگشت است. اما توجه داشته باشید که بین باج افزارهای Petya و NotPetya تفاوت وجود دارد.

NotPetya باج افزار بسیار مخربی است که با نام های دیگری همچون ExPetr و یا Eternal Petya هم شناخته می شود و در طول ماه گذشته میلادی، به هدف های مشخصی در کشور اوکراین و بخشی از اروپا حمله کرده بود.

باج افزار Petya دارای سه نسخه است که به بسیاری از سیستم ها در نقاط مختلف دنیا حمله کرده است. در حال حاضر، نویسنده این باج افزار با نام مستعار Janus برای نسخه اصلی آن Master Key جهت رمزگشایی فایل های رمزشده توسط این باج افزار را در اختیار عموم قرار داده است.

  بر اساس توضیحاتی که محققین امنیت سایبری اعلام کردند، قربانیانی که با نسخه اول این باج افزار موسوم به Red Petya آلوده شده اند، همچنین قربانیانی که با نسخه دوم این باج افزار موسوم به Green Petya آلوده شده اند و همچنین قربانیانی که با باج افزار GoldenPetya آلوده شده اند می توانند از این کلید جهت بازگردانی فایلهای رمز شده خود استفاده کنند.

صحت این کلید رمزگشایی توسط محقق مرکز امنیت سایبری Independent Polish Information Security که با نام @hasherezade در توییتر فعالیت می‌کند، تایید شده است. نویسنده این باج افزار، این کلید را به صورت یک فایل رمزنگاری شده بر روی سایت ذخیره فایل معروف mega.co.nz قرار داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">