ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات گفت: پس از اتفاقات ارزی شرایطی پیش آمده که برخی مردم می‌خواهند از گوشی‌های قدیمی و خاموش خود دوباره استفاده کنند که چون رجیستر نشده‌اند امکان‌پذیر نیست و کمیته رجیستری در حال یافتن راه حلی برای این نیاز است.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه سمپوزیوم مخابرات در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی گوشی های تلفن همراه در گذشته فعال بوده‌اند که به دلیل استفاده نشدن در مدت طولانی، پس از اجرای طرح رجیستری قابل استفاده نیستند اما مردم درخواست استفاده از آنها را دارند، آیا امکانی برای استفاده مجدد از این گوشی‌ها فراهم است؟ گفت: پیش از اجرای سراسری طرح رجیستری در یک دوره سه ماه به صورت آزمایشی به تمام دارندگان گوشی تلفن همراه در کشور مهلت داده شد که هر گوشی که دارند را فعال کنند.

وی ادامه داد: پس از وقوع اتفاقات ارزی در کشور شرایطی پیش آمده که برخی مردم علیرغم ارائه مهلت قانونی گوشی های خود را فعال نکرده اند می‌خواهند از گوشی‌های قدیمی خود استفاده کنند. 

جهرمی گفت: در حال حاضر سیستم رجیستری با اتصال شماره تلفن و شماره سریال گوشی کار می کند و اگر قرار باشد هر گوشی که سابق فعال بوده دوباره فعال شود، زمینه سوء استفاده افرادی که همیشه به دنبال  سوء استفاده هستند فراهم می‌شود. با توجه به این نیاز، این موضوع در کمیته فنی رجیستری در حال بررسی است تا راه حلی برای آن پیدا شود.

وی همچنین گفت: وقتی مسیر اصلی واردات گوشی به درستی کار نمی‌کند به متوقف شدن ثبت گوشی رجیستری انتقاداتی وارد شده است، اما راه حل باز کردن مسیر مسافری نیست و همه باید مسئولیت واقعی خود را انجام دهند زیرا مسیر کالای مسافری نباید راه دور زدن مسیر اصلی واردات باشد.

 

اولین سری رجیستری گوشی های مسافری به تایید گمرک رسید

فایل حاوی اطلاعات گوشی های مسافری که یکشنبه ۲۵ آذرماه و پس از توقف ثبت گوشی در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی، برای همتا ارسال شده بود، بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ ۱۹ آذر ۹۷ درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شده است.

به این معنی که پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک طبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌کند. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌ شود.

در این زمینه مرکز اطلاع رسانی سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی (همتا) در اطلاعیه جدیدی نتایج فایل حاوی اطلاعات گوشی های مسافری که در روز یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ برای این سامانه ارسال شده بود را اعلام کرد.

پس از بررسی اطلاعات ارسالی، تمامی دستگاه هایی که اطلاعات آن از سوی گمرک صحیح و کامل ارسال شده بود، رجیستر شده و کد فعالسازی نیز به شماره تلفن همراه متقاضیان پیامک شد. این کد فعالسازی در کارتابل متقاضیان در سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir نیز قابل مشاهده است.

سایر موارد فایل ارسالی از سوی گمرک که فاقد اطلاعات صحیح یا کافی بودند، از سوی همتا تائید نشده و به همراه دلایل عدم تائید در اسرع وقت به گمرک عودت داده خواهند شد.

همتا تاکید کرد: متقاضیانی که درخواست آنها تائید نشده است، می توانند جهت پیگیری وضعیت درخواست خود به گمرک مراجعه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">