ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: در بحث نظارت بر قیمت تاکسی‌های اینترنتی کمیته‌ای با حضور نمایندگان شهرداری و اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی و شورای شهر قرار است تشکیل شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر تشکیل شود.
به گزارش میزان رضا الفت‌نسب در یک برنامۀ زنده تلویزیونی درباره نرخ تاکسی‌های اینترنتی، گفت: قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی کاملاً به صورت پویاست. 
وی افزود: در تعیین نرخ تاکسی‌های اینترنتی چهار فاکتور در نظر گرفته می‌شود؛ از جمله قیمت پایه، مسافت سفر، مدت زمان سفر و نسبت عرضه و تقاضا، این چهار عامل لحاظ می‌شود و در زمان‌های مختلف شاهد تفاوت قیمت‌ها هستیم. 
عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ادامه داد: البته طی چندماه اخیر بعد از افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی که در حدود ۲۵ درصد بود ما شاهد افزایش هزینه تاکسی‌های اینترنتی بین ۱۵ الی ۲۰ درصد بودیم. 
وی اظهار داشت: همچنین اکنون شاهد اعتراض رانندگان بابت افزایش هزینه‌های‌شان هستیم از سمت دیگر هم مسافران تصور می‌کنند قیمت‌ها به شدت بالا رفته است. در ایامی که بارندگی و یا ترافیک باشد این ارقام شاید چار تغییرات جزئی شود بنابراین باید بپذیریم که قیمت گذاری به صورت پویاست و این شاخص اصلی تاکسی‌های اینترنتی است.

الفت‌نسب  درباره شیوه نظارت اتحادیه کسب و کار‌های مجازی بیان کرد: ۱۴۰ مجوز تاکسی اینترنتی در کل کشور صادر کردیم و فضا کاملا رقابتی است اگر تاکسی اینترنی به دلخواه خودش قصد افزایش نرخ داشته باشد بازار رقابتی را از دست می‌دهد. 
وی ادامه داد: هنگامی که مسافران قصد استفاده از این تاکسی‌ها را دارند چندین نرم افزار تاکسی‌های اینترنتی را استفاده می‌کنند و قیمت را برای سفر خود استعلام می‌کنند و در نهایت پایین‌ترین قیمت را انتخاب می‌کنند. 
در بحث نظارت بر قیمت تاکسی‌های اینترنتی کمیته‌ای با حضور نمایندگان شهرداری و اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی و شورای شهر قرار است تشکیل شود
این فعال حوزه کسب و کار اینترنتی اظهار داشت: در بحث نظارت بر قیمت تاکسی‌های اینترنتی کمیته‌ای با حضور نمایندگان شهرداری و اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی و شورای شهر قرار است تشکیل شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

الفت‌نسب درخصوص همکاری این اتحادیه با شورا‌های شهر اظهار داشت: در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در رابطه با قیمت‌ها آمده است که شورا‌های شهر موظف هستند قیمت‌های تاکسی بی سیم هر شهری را به اتحادیه کسب و کار‌های مجازی اعلام کنند و اتحادیه به تاکسی‌های اینترنتی اعلام می‌کند. 
وی افزود: اگر کاربری خواست مسیری را طی کند به طور مثال از میدان انقلاب تا میدان آزادی با تاکسی اینترنتی ۲۰ هزارتومان است اگر این عدد بالاتر از رنج تاکسی‌های بیسیم بود آن عدد را به کاربر نشان می‌دهد و می‌گوید مسیری که مدنظر شما است در تاکسی‌های بیسیم ۱۵ هزار تومان است که تا امروز شورای شهر چنین اطلاعاتی را به ما ارسال نکرده است.

عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در ادامه افزود: درحال حاضر بر روی تاکسی‌های اینترنتی نظارت داریم، ولی چارچوب‌هایش مشخص شده است اتحادیه و همچنین شهرداری مسئول نظارت هستند. نماینده خود را معرفی کردیم قرار است جلسات تشکیل شود و ما منتظر تشکیل جلسات هستیم. 
الفت‌نسب درخصوص تفاوت قیمت تاکسی‌های اینترنتی با موسسات کرایه خودرو بیان داشت: آن چیزی که کاملا مشهود  است این است که اگر  تاکسی‌های اینترنتی در بازار نتوانند رقابت کنند بازار را از دست خواهند داد. در مورد قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی که شهر تهران را پوشش می‌دهند رنج قیمت‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک است و رقابت سنگینی دارند.
همچنین وی از بازار تقاضا در زمان شیوع کرونا گفت: پس از شیوع کرونا حجم سفر‌های تاکسی‌های اینترنتی کاهش پیدا کرده است و همچنان به ارقام پیش از زمان شیوع کرونا بازنگشته است. پایه قیمت‌ها ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است در برخی مسافت‌ها شاهد ورود حجم مسافران زیادی بودیم که راننده در آن نقطه کم بود و به همین علت تفاوت قیمت وجود دارد و ممکن است ارقام بالایی به دست آید و برخی نقاط هم بلعکس است. در دنیا هم هزینه و نرخ تاکسی‌های اینترنتی به صورت پویا مدیریت می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">