ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیسیون طرح صیانت هنوز تشکیل نشده است

| جمعه, ۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هنوز تشکیل نشده است، اظهار کرد: اشکالات و نگرانی‌های مردم از طرح ناشی از عدم اطلاع رسانی درست مجلس است و مطمئنم بعد از شروع بررسی روند این طرح و ارائه مواضع، شبهات مردم هم برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با شفقنا در خصوص آخرین وضعیت طرح«ساماندهی فضای مجازی» گفت: اعضای کمیسیون مشترک مشخص شدند اما کمیسیون هنوز تشکیل نشده است و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، کمیسیون تشکیل و بلافاصله بعد از آن، جلسات هم آغاز خواهد شد. من خودم عضو کمیسیون نیستم اما حتی الامکان در کمیسیون شرکت و متخصصین حوزه‌های انتخابیه را دعوت می‌کنم تا مطالبات مردم را منتقل کنند. صاحب نظران و متخصصان می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با طرح، به کمیسیون مشترک ارائه کنند  تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

او در خصوص نگرانی‌های مردم در خصوص تبعات احتمالی طرح، اظهار کرد: واکنش مردم کاملا درست است و اشکالاتی که می‌گیرند ناشی از عدم اطلاع رسانی درست مجلس است و مطمئنم بعد از شروع بررسی روند این طرح و ارائه و تصحیح مواضع مختلف، شبهات مردم حتما برطرف خواهد شد.

نیک بین در پایان خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که اتفاقی برای اینترنت و پلتفرم‌های ایرانی و خارجی نخواهد افتاد چراکه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به هیچ وجه به دنبال فیلتر کردن و مسدود کردن نیست بلکه به دنبال حمایت از کاربران و ایجاد یک فضای امن در اینترنت کشور است.

  • ۰۰/۰۷/۱۶

طرح صیانت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">