ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: دستگاه‌ها به مرکز تبادل ملی اطلاعات متصل می‌شوند تا داده‌های مورد نیاز خودشان را تهیه کنند، اما همین دستگاه حاضر نیست تا اطلاعات مربوط به خودش را به اشتراک بگذارد.

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به عدم همکاری برخی از نهادها با مرکز تبادل ملی اطلاعات، گفت: یکی از مشکلات بزرگی که در حوزه مرکز تبادل ملی اطلاعات با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این موضوع است که دستگاه‌ها بیشتر برای این انگیزه به این مرکز وصل می‌شوند تا داده‌های مورد نیاز خودشان را تهیه کنند. 

وی افزود: به عنوان مثال؛ دستگاه‌ها به این مرکز متصل می‌شوند تا بتوانند خدمات استعلام هویتی را که ثبت احوال در این مرکز قرار داده را استفاده کنند، اما همین دستگاه حاضر نیست تا اطلاعات مربوط به خودش را به اشتراک بگذارد. 

ناظمی در این رابطه اضافه کرد: بیش از هر موضوع دیگری، در بحث ساماندهی مرکز تبادل ملی اطلاعات، به تغییر نگاه در دستگاه‌ها نیازمندیم. مادامی که دستگاه‌ها فکر کنند با تمرکز اطلاعات و استفاده از اطلاعات دیگران می‌توانند قوی‌تر ظاهر شوند، مشکلات زیادی را در جامعه خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این تفکر جدید در دستگاه‌های مختلف به وجود بیاید که قدرت در به اشتراک گذاشتن داده‌ها است. این موضوع و تغییر نگرش، یک نیاز به فرهنگسازی دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر، نوع نگاه تغییر کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">