ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کنترل شدید پیامک های انتخابات مجلس

| يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات با اشاره به آمادگی این شرکت برای ارسال پیامک‌های تبلیغات انتخاباتی گفت: پیامک‌های تبلیغاتی در خصوص انتخابات را برای جلوگیری از انتشار پیامک‌های مخرب شدیدا کنترل خواهیم کرد.

به گزارش فارس از شیراز، وفا غفاریان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تجربه‌ای که در دوره گذشته انتخابات مجلس در شناسائی این پیام‌ها کسب شده است،هویت تمام افراد و گروه‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های مخرب می‌کنند قابل شناسائی و پیگیری است.

معاون وزیر ارتباطات وظیفه پیگیری ارسال کنندگان پیامک‌های مخرب را برعهده دستگاه قضائی دانست و احتمال ورود افراد به سیستم بدون آنکه هویتشان شناسائی شود را رد کرد و گفت: در ایام انتخابات اجازه نمی‌دهیم پیامک از طریق اینترنت ارسال شود.

غفاریان با تصریح اینکه 50 درصد از کل 25 درصد ایرانیان دارنده رایانه شخصی به اینترنت دسترسی دارند، متناسب نبودن توسعه در زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه آی.‌تی و فناوری‌اطلاعات بصورت همزمان را امری طبیعی دانست.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هرخانواده ایرانی به طور متوسط دو تلفن همراه و 5/1 تلفن ثابت دارند گفت: قانون ما را مکلف کرده که عمده پهنای باند اینترنت پرسرعت توسط بخش خصوصی در کشور توزیع شود و براین اساس یک میلیون و 250 هزار پورت از یک میلیون و 500 هزار پورت اینترنت پرسرعت کشور باید توسط بخش خصوصی فعال شود.

غفاریان با قبول اینکه شتاب توسعه در زمینه اینترنت پر سرعت کند است، هزینه‌های اینترنت پرسرعت را از عوامل مهم در شتاب کم توسعه این نوع از اینترنت عنوان و تصریح ‌کرد: در ایران هزینه‌های مربوط به مخابرات تنها 6 درصد سبد هزینه‌های خانوار را شامل می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اپراتور سوم نیز بزودی فعال می‌شود گفت: این اپراتور نیز مانند اپراتور دوم در سطح کشور فعالیت خواهد داشت و استانی نیست و هم اکنون تیم‌های کارشناسی در حال تهیه مزایده هستند و پیش نویسی از آن نیز آماده شده است که سال آینده ارائه خواهد شد.

غفاریان با بیان اینکه پروانه فعالیت این اپراتور از طریق مزایده واگذار خواهد شد گفت: بر اساس قانون، تا دو سال پس از آغاز فعالیت ایرانسل یعنی تا آذرماه سال 87 امکان واگذاری پروانه به ‌اپراتور دیگری نداریم اما امیدواریم اوایل سال آینده مزایده اپراتور سوم را بتوانیم انجام دهیم.

  • ۸۶/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">