ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کوتاه آمدن فیس‌بوک در برابر ترامپ

| شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

در شرایطی که توئیتر در برابر پستی از ترامپ که مروج خشونت طلبی بود، واکنش تندی نشان داد، فیس بوک در برابر محتوای مشابه اقدامی انجام نداده و آن را محدود نکرده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، توئیتر یکی از پست های ترامپ را که مروج اعمال خشونت بر علیه معترضان آمریکایی بود، محدود کرد و این امر به واکنش تند ترامپ منجر شد.

توئیتر علت محدود کردن پست یادشده را آن دانسته که از الهام بخشی مطالب ترامپ برای دعوت دیگران به اعمال خشونت جلوگیری شود. توئیتر در مورد پست های مشابه ارسالی حساب توئیتر کاخ سفید هم واکنش مشابهی نشان داده ولی فیس بوک در هیچ یک از این موارد محدودیتی بر علیه ترامپ اعمال نکرده است.

اینستگرام نیز که تحت تملک فیس بوک است، نسبت به ترامپ کرنش کرده و تصمیم تندی بر علیه او نگرفته است و ظاهرا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک اعتقادی به ترویج خشونت توسط ترامپ ندارد.

زاکربرگ که به علت فرمان برداری از ترامپ و عدم محدود کردن پست ها و مطالب تند وی با انتقاداتی مواجه شده، روز جمعه مطلبی در این زمینه منتشر کرد. وی در این مطلب تصریح کرده که اگر چه واکنش شخصی خود او نسبت به لفاظی های التهاب آفرین ترامپ منفی است، اما نظر شرکت فیس بوک این است که کلمات مورد استفاده وی سیاست های این شرکت را – که امکان بحث در مورد استفاده دولت از زور را فراهم می کند - نقض نکرده است.

فیس بوک قبل از این هم تصمیم گرفته بود تا پست های جنجالی ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی را حذف نکند. این امر نیز با انتقاد برخی کاربران مواجه شده بود.

  • ۹۹/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">