ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کی از همه پوپول‌تره، من، من!

| سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

عمو پورنگ یه شعری داره که هر روز برای بچه‌های توی خونه می‌خونه و بچه‌ها باید اون قسمت من من رو جواب بدن. برای اینکه بیشتر به ذهن‌ها یادآوری بشه این شعرش رو می‌گم که می‌گه: کی از همه تمیزتره، من من/کی از همه قشنگ‌تره، من من/با هوشه و زرنگ‌تره، من من و...

حالا چرا یاد این شعر افتادم. واقعیت اینه که یه مدته یه حرکات عجیب و غریبی تو شبکه‌های اجتماعی از بعضی مسوولان می‌بینم که از درکش واقعا عاجز موندم.

اینم بگم که یه اصطلاح غربی داریم به اسم پوپولیسم که معادل دقیق معنیش یه جورایی یعنی مردم‌گرایی، اما خب تو ذهن عموم بیشتر ازش با عنوان عوام‌فریب استفاده می‌شه. یعنی یه جورایی داستان نقش مار به جای کلمه مار.

این داستان خیلی شیرینه و چون به حال و روز امروز بعضی از مسوولان می‌خوره بد نیست با هم خیلی کوتاه مرور کنیم. ماجرا از این قرار بود که در روستایی یک کل‌کل بین یک معلم و شیاد درگرفت که کدومشون با سواد و کدام یک بی‌سواد است. در روز موعود همه مردم روستا در میدان ده گردآمده بودند تا ببینند آخر کار، چه می‌شود.

شیاد به معلم گفت: بنویس «مار». معلم نوشت: مار. نوبت به شیاد بی‌سواد که رسید به جای نوشتن «مار» شکل مار را روی خاک کشید و به مردم گفت: شما خود قضاوت کنید، کدامیک از این‌ها مار است؟ مردم که بی‌سواد بودند متوجه نوشته «مار» نشدند اما همه شکل مار را شناختند و حق را به شیاد دادند، به جان معلم افتادند و تا می‌توانستند او را کتک زدند و از روستا بیرون راندند.

ای دل غافل که این روزها پوپول‌ها رفتن و خودشون رو حسابی به‌روز کردن و اتفاقا در کارشون موفق هم هستن. خلاصه مدتیه که دعوایی اینور اونور شروع شده که یه عده می‌گن بابا کلمه مار درسته نه عکس مار، اما یه عده هم می‌گن نه خیر شما حالیتون نیست مار دقیقا همین شکلیه که این آقا اینجا کشیده.

القصه می‌خواستم بگم بحث کردن با کسایی که می‌گن اونی که عکس مار رو می‌کشه با سواد محسوب می‌شه کاملا بی‌فایده هست و هر چی بهشون می‌گی بابا این آقا یه پوپول محسوب می‌شه، سواد نداره و می‌خواد کلاه سرتون بذاره، راه به جایی نمی‌بره.

خلاصه گفتم من و امثال من که حریف نمی‌شیم، لااقل با اقتباس از عمو پورنگ یه شعری برای این تیپ مسوولان بسراییم به این شرح: کی از همه پوپول‌تره من‌من/ کی از همه دغل‌تره من‌من/ کی از همه بدجنس‌تره من‌من/ کی بلده خوب قرش بده...

توضیح اعتراضی: شعر من ادامه داشت اما دوستان این اثر هنری رو ناقص چاپ کردن و منم تهدید کردم تو اینترنت کاملش رو منتشر می‌کنم.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">