ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش مجمع عمومی عادی سال 96 همراه‌اول

| چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۲۵ ب.ظ | ۲ نظر

امروز مجمع عادی سالیانه سهامداران شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در کانون خلیج فارس پژوهشگاه نیرو با حضور 94.86 درصد کل سهامداران این شرکت رسمیت یافته و برگزار شد.

در این مجمع پس از ارایه گزارش عملکرد دوازده ماهه سال 95 هیات مدیره توسط صدوقی مدیرعامل همراه اول و همچنین قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی به مجمع، صورت‌های مالی و ترازنامه و همچنین سایر اطلاعات مالی این شرکت به تصویب سهامداران رسید.

 

اعلام گزارشات مالی مجمع

در این مجمع سه پیشنهاد مختلف جهت تقسیم سود بین سهامداران توسط رییس مجمع مطرح شد که شامل پرداخت 570 تومان و 2 ریال معادل 80 درصد سود، 716 تومان معادل 100 درصد سود و درنهایت تقسیم 700 تومان سود معادل 98 درصد از سود قابل تقسیم مطرح شد که درنهایت با موافقت سهامدار عمده پیشنهاد آخر مورد موافق و تصویب قرار گرفت.

براساس قانون تجارت کمترین رقم سود محقق شده شامل مبلغ 716 میلیارد تومان سود خالص عملکرد تلفیقی شرکت همراه اول مبنای تقسیم میان سهامداران عنوان شد.

مدیر مالی شرکت همراه اول نیز در جریان برگزاری مجمع با بیان اینکه طی امسال فاز 7 طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در زمینه زیرساخت‌های دیتا عملیاتی و به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با توجه به لزوم اصلاح ساختار مالی و همچنین مشکلات سازمان خصوصی‌سازی در زمینه اخذ تسهیلات بانکی از منابع داخلی و خارجی افزایش سرمایه 300 درصدی معادل 800 میلیارد تومان از سوی هیات مدیره همراه اول و بازرس قانونی مورد تایید قرار گرفته که از محل مطالبات و آ‌ورده نقدی سهامداران سرمایه 400 میلیاردی شرکت به 1200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری بر سر افزایش سرمایه همراه اول و پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران شرکت مخابرات ایران موکول خواهد شد گفت: در کنار رعایت استانداردهای حسابداری بین‌المللی موضوع عدم کفایت سرمایه شرکت اعتبار با نرخ‌های مناسب از بانک‌های خارجی را درنظر میگیرند.

وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول نیز با بیان اینکه بانک تجارت به تازگی خط اعتباری 100 میلیون یورویی را با نرخ 6 درصدی برای همراه اول ایجاد کرده است، گفت: عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری بیمه دنا در سال گذشته حدود 60 میلیارد تومان سود خالص بوده و براساس برنامه راهبردی این شرکت طی سال مالی جاری بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در ادمه این جلسه رییس مجمع همراه اول (نماینده سهامدار عمده) با بیان اینکه شرکت همراه اول وارد باشگاه شرکت‌های 10 هزار میلیارد تومانی شده است گفت: حضور در بازارهای خارجی و استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران،‌ استراتژی شرکت‌های مخابرات ایران و همراه اول بوده که امسال عملیاتی می‌شود.

 

انتخاب اعضای جدید در مجمع فوقالعاده

پس از مشخص شدن میزان سود تقسیم شده، درمجمع فوق العاده همراه اول، شرکتهای «کاراشاپ» و «مدیریت سامان سازه غدیر»، جایگزین دو عضو حقوقی «مخابرات استان تهران» و «مخابرات استان اصفهان» در هیات مدیره همراه اول شدند.

بدین ترتیب پنج عضو حقوقی هیات مدیره همراه اول در سال 96 شرکت مخابرات ایران، کاراشاپ، مدیریت سامان سازه غدیر، مهر اقتصاد مبین و گسترش الکترونیک مبین ایران خواهند بود.

 

گزارش عملکرد همراه اول در سال95

وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول در ابتدای جلسه مجمع طی سخنرانی مبسوطی گزارش عملکردی از این شرکت در سال 95 ارایه کرد. به گفته وی همراه اول موفق شده در سال گذشته 12.3 میلیون سیمکارت بفروشد که از این تعداد 9.3 میلیون سیمکارت ثبت و رجیستر شدهاند و این آمار گویای روند افزایشی شرکت است. این درحالی است که بازار این حوزه در ایران به مرز اشباع رسیده اما با این وجود باز هم این آمار از تمام سالهای قبل بهتر است.

صدوقی در ادامه خاطر نشان ساخت که سهم همراه اول از بازار نیز در سال 95 بر اساس اعلام وزارت ارتباطات 2 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل همراه اول همچنین در خصوص بحث ترابردپذیری نیز گفت: اگرچه تا هفته چهل و دوم، 10 هزار مشترک منفی بودیم اما موفق شدیم تا دوم فروردین ماه به رقم 5 هزار و 200 مشترک مثبت برسیم و در خصوص ترابردپذیری نیز رتبه اول را کسب کنیم. جالب آنکه کسانی نیز که از همراه اول به اپراتورهای دیگر رفته بودند 20 تا 30 درصد آنها   مجددا به اپراتور اول برگشتند.

صدوقی در مورد بحث خدمات حضوری و غیر حضوری همراه اول نیز گفت: خدمات غیرحضوری در سال 95 ایجاد شد و همچنین ما ماهانه به 3 میلیون نفر در دفاترمان خدمات حضوری ارایه دادیم. در طی سال گذشته در سامانه 195(سامانه ثبت شکایات مردمی وزارت ارتباطات) در ماه 4هزار و 686 تیکت ایجاد شده که ما توانستهایم رضایت 64 درصدی درخواستکنندگان را به دست آوریم و البته این روند همچنان رو به بهبود است.

مدیرعامل همراه اول در ادامه در خصوص دستاوردهای توسعه شبکه و پروژه فاز 7 نیز صحبت کرده و گفت: اجرای این پروژه از شهریور ماه شروع شد و با وجود شرایط نامساعد جوی هیچ مشکلی در پروژه به وجود نیامد. بر این اساس در سه ماهه اول  2016،  12 هزار و 277 تکنولوژی نسل دوم، 15 هزار و 906 تکنولوژی نسل سوم و 15 هزار و 906 تکنولوژی نسل چهارم ایجاد شد.  به این ترتیب با اقدامی که در سال 95 صورت گرفت 852 شهر تحت پوشش نسل سوم موبایل و 690 شهر تحت پوشش فناوری نسل چهارم موبایل قرار گرفتند.

صدوقی در خصوص ترافیک دیتای ایجاد شده در همراه اول نیز گفت: ترافیک دیتا در شبکه ماهانه 426 برابر شده که با توجه به روندهای جهانی نیاز به دیتا زیاد بوده و ظرفیت بسیار بالایی دارد. در حوزه دیتا با توجه به استفاده گسترده کاربران از محتوای ویدیویی و بازار رو به رشد VR حجم رشد دیتا افزایش خواهد یافت و ما امیدواریم حجم عمده این ترافیک را در دست بگیریم.

مدیرعامل همراه اول همچنین به شفافیت اطلاعرسانی به سهامداران این شرکت نیز پرداخته و گفت: ما همواره شفافیت اطلاعرسانی در بورس را مد نظر داشتهایم.

وی خاطرنشان ساخت: در 5 سال گذشته در هر سال درآمد دیتا دو برابر شده و در سال 95 به 2 هزار و 61 میلیارد تومان رسیده است و یکی از دلایل این رشد هم حجم بالای سرمایهگذاری بوده است. همچنین مبلغ پرداختی به دولت نیز 59 هزار و 580 میلیون ریال در سال 95 بوده که نشان از رشد درآمد دولت و افزایش پرداخت همراه اول است.

صدوقی در ادامه با ذکر حمایتهای همراه اول از تیم ملی فوتبال ایران و باشگاههای پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی گفت: این فعالیتهای در راستای مسوولیتهای اجتماعی صورت گرفته است و با ساختن سامانه پیامکی همراه اول توانسته کمک شایانی به تیم ملی و این باشگاهها بکند.

صدوقی البته در خاتمه صحبتهای خود نیز اعلام کرد که همراه اول برای ورود اینترنت چیزها نیز کاملا تجهیز شده است و آمادهترین اپراتور برای ارایه خدمات است. وی همچنین در همین زمینه خاطرنشان ساخت:  در خصوص دریافت اطلاعات کنتورهای برق، آب و گاز همراه اول در استان البرز طرحی در حال اجرای آزمایشی است.

نظرات  (۲)

سلام  نشست مجمع سالیانه سهامداران تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران چه زمانی برگزر میشود؟
زمان پرداخت سود سهام اخابر و نحوه دریافت آن برای سهامداران حقیقی (اشخاص) چگونه است ؟لطفا راهنمایی کتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">