ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گسترش استفاده از تروژان ها

| چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - تروژان ها که اکنون به مهمترین ابزار ایجاد آلودگی و انجام حملات مخرب در اینترنت تبدیل شده اند، مناسب ترین گزینه برای نفوذهای نامحسوس و در اختیار گرفتن کنترل کامل سیستم های رایانه ای توسط مجرمان و تبه کاران اینترنتی محسوب می شوند.

این مسئله به ویژه در زمینه سرقت اطلاعات حساس و محرمانه، توجه فزاینده شبکه های مخفی خرابکاران را به خود جلب کرده است.

بنا بر اعلام شرکت امنیتی PANDA Security، در سه ماه گذشته، 75 درصد از کل حملات مخرب و فعالیت های غیرقانونی از طریق وب با استفاده از نرم افزارهای تروژان صورت گرفته است.

لابراتوارهای امنیتی این شرکت نیز با اذعان به روند افزایش چشمگیر کشف و ردیابی تروژان ها،‌ هدف نهایی مجرمان در استفاده از این ابزار را سرقت پول و کسب درآمدهای غیرقانونی عنوان کرده است.

با توجه به تغییر جهت گیری و روند فعالیت های مجرمانه در اینترنت، کاربران این شبکه جهانی،‌ به جای مواجهه با صدمات محسوس، مشخص و واضح در سیستم های خود، رفته رفته‌ توسط حملات نامحسوس و پنهانی تهدید خواهند شد که کلیه اطلاعات،‌ فایل ها و داده های محرمانه آنها را در معرض استفاده سودجویانه قرار می دهند.

این مسئله،‌ به ویژه با کاهش تدریجی شیوع کرم های رایانه ای و برخی از انواع بدافزارها با قابلیت ایجاد تخریب و صدمات محسوس و نیز افزایش روزافزون تروژان ها و bot ها،‌ به وضوح قابل مشاهده است.
منبع خبر: Panda Security Press Room

  • ۸۶/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">