ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل اینترنت بالنی را تعطیل می‌کند

| جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

آلفابت اعلام کرد پروژه اینترنت بالنی« لون» را تعطیل می کند. مدیر ارشد اجرایی شرکت نیز دلیل این امر را عدم کاهش هزینه ها برای توسعه یک کسب وکار بلند مدت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد تا کسب و کار اینترنت بالنی خود را تعطیل کند.

این پروژه که «لون» نام دارد، به عنوان جایگزین ارزان‌تر دکل‌های مخابراتی ارائه شده بود. در بیانیه آلفابت آمده است: مسیر برای تجاری سازی این پروژه طولانی‌تر و پر خطر تر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم.

لون در سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شد و هدف آن تأمین دسترسی به اینترنت برای مناطقی از جهان بود که دکل‌های مخابراتی بسیار گران‌قیمت هستند یا احداث آنها خطرناک است. بنابراین بالن‌های بزرگی به اندازه یک زمین تنیس تجهیزات شبکه اینترنتی را برفراز زمین حمل می‌کردند. این تجهیزات انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی به دست می‌آوردند.

آلاستر وستگارت مدیر ارشد اجرایی لون در یک پست وبلاگی نوشت: هرچند ما چند شریک برای ادامه مسیر یافتیم اما راهی برای کاهش هزینه‌ها برای توسعه یک کسب و کار بلند مدت و ماندگار پیدا نکردیم.

البته وستگارت در مسیر این پروژه دستاوردهایی نیز داشت مانند توسعه بالن‌های هلیومی که عمرشان در آسمان چندصد روز است و همچنین توسعه تجهیزات مخابراتی که پوشش شبکه برای منطقه‌ای را فراهم می‌کنند که ۲۰۰ بار بزرگ‌تر از متوسط پوشش یک دکل مخابراتی معمول است.

  • ۹۹/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">