ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل باز هم در هند جریمه شد

| چهارشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان ضدانحصار هند جریمه‌ای دیگر علیه گوگل وضع و دلیل آن را محدود کردن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در استفاده از خدمات پردازش صورت‌حساب یا پرداخت شخص ثالث در این کشور اعلام کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سازمان ضد انحصار هند اعلام کرد که گوگل نباید توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را برای استفاده از خدمات پردازش صورت‌حساب یا پرداخت شخص ثالث در این کشور محدود کند و این غول آمریکایی را به دلیل اعمال اقدامات ضدرقابتی 113 میلیون دلار جریمه کرده است.

کمیسیون رقابت هند (CCI) گفت که گوگل از موقعیت غالب خود برای وادار کردن توسعه دهندگان برنامه به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای استفاده کرده و اشاره کرد که فروش کالاهای دیجیتال درون برنامه ای ابزاری کلیدی برای توسعه دهندگان است.

این اقدام کمیسیون رقابت هند آخرین شکست برای گوگل در یکی از بازارهای اولویت‌دارش است. جایی که روز پنجشنبه به دلیل اقدامات ضدرقابتی مربوط به سیستم‌عامل اندرویدش، 162 میلیون دلار جریمه و از این شرکت خواسته شد رویکردش را در اندروید تغییر دهد. گوگل هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اما می تواند در دادگاهی هند درخواست تجدید نظر کند.

به غیر از جریمه، از گوگل خواسته شده تا 8 راه حل یا اصلاح عملیات را در عرض سه ماه اتخاذ کند که شامل محدود نکردن توسعه‌دهندگان برنامه برای استفاده از خدمات پردازش صورت‌حساب/پرداخت شخص ثالث، برای خریدهای درون‌برنامه‌ای یا برای خرید برنامه‌ها است.

در دستور کمیسیون رقابت هند اضافه شده که گوگل باید از شفافیت کامل در برقراری ارتباط با توسعه‌دهندگان برنامه و جزئیات مربوط به هزینه‌های سرویس‌های دریافتی اطمینان حاصل کند. این دستور برای استارتاپ‌های هندی و شرکت‌های کوچک‌تری که مدت‌هاست به سیاست گوگل مبنی بر تحمیل اجباری استفاده از سیستم پرداخت خود به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اعتراض دارند، کمک بزرگی خواهد بود.

تحقیقات درباره اکوسیستم پرداخت گوگل در سال 2020 و پس از تشکیل پرونده ضد تراست علیه این شرکت آغاز شد.

ناوال چوپرا، شریک ضد انحصار در شرکت حقوقی Shardul Amarchand هند که نماینده شاکیان بود، گفت که دستور کمیسیون رقابت هند به تضمین رقابت سالم و کاهش هزینه ها برای توسعه دهندگان برنامه کمک می کند. دستور کمیسیون رقابت هند مانعی که گوگل در حوزه پرداخت ها اجاد کرده بود را از بین می‌برد.

گوگل در سطح جهانی، از جمله در کره جنوبی، به دلیل الزام توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که از فروشگاه برنامه‌اش استفاده می‌کنند، و دریافت کمیسیون تا 30 درصد از خریدهای انجام‌شده در یک برنامه، با انتقادهایی مواجه شده است. اخیراً، این شرکت شروع به اجازه استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین در کشورهای بیشتری کرده است.

  • ۰۱/۰۸/۰۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">