ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل به کوبا اینترنت سریع رساند

| يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

کوبا از جمله کشورهایی است که مردم عادی در آن برای دسترسی به اینترنت با مشکلات زیادی مواجه هستند، اما قرار است خدمات مذکور در این کشور بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، شرکت آلفابت که گوگل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن فعالیت می‌کند، قراردادی را با شرکت مخابراتی ETECSA کشور کوبا به امضا رسانده تا دو طرف برای ارتقای ظرفیت ترافیک اینترنت در این کشور قاره آمریکا تلاش کنند.

دولت کوبا در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده تا زمینه دسترسی گسترده‌تر به وب را فراهم کند و در همین راستا کافه‌های اینترنت، هات اسپات های دسترسی به وای – فایو اینترنت تلفن همراه را ارائه کرده است. اما مردم این کشور از هزینه بالای دسترسی به اینترنت، سرعت پایین و پوشش نامناسب خدمات در دسترس ناراضی هستند.

بر اساس تفاهم نامه‌ای که دو طرف به امضا رسانده‌اند، امکان دسترسی به اینترنت رایگان و با کیفیت در نقاط زیادی از کوبا فراهم می‌شود. علاوه بر این، سرعت دسترسی به محتوای میزبانی شده بر روی سرورهای دو طرف نیز افزایش می‌یابد.

البته این تبادل ترافیکی به نفع گوگل نیز است و باعث می‌شود کوبایی‌های زیادی به استفاده از خدمات این شرکت روی آورند و زمینه برای نفوذ گسترده‌تر گوگل در این کشور فراهم شود.

قرار است مهندسان دو طرف برای اجرایی کردن این طرح با یکدیگر همکاری کنند. کوبا و آمریکا قبل از این از طریق یک کابل فیبرنوری نیز با یکدیگر مرتبط بوده‌اند. فاصله این دو کشور از یکدیگر کمتر از ۱۴۵ کیلومتر است. بخش عمده دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت از طریق یک کابل فیبرنوری تأمین می‌شود که از سال ۲۰۱۳ از طریق ونزوئلا عملیاتی شده است.

  • ۹۸/۰۱/۱۱

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">