ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل تجارت با هواوی را متوقف کرد

| دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت آلفابت، مادر شرکت گوگل، برخی همکاری‌های تجاری با شرکت هواوی چین را در قالب محدودیت‌های اعمال‌شده توسط کاخ سفید علیه شرکت چینی متوقف کرد.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود برخی همکاری‌های تجاری خود با شرکت هواوی چین را در راستای اجرای محدودیت‌های اعمال‌شده توسط کاخ سفید علیه این شرکت چینی، متوقف کرده است.

آمریکا نام هواوی را در لیست سیاه خود قرار داده و این اقدام گوگل می‌تواند ضربه چشم‌گیری به هواوی محسوب شود.

یک منبع آگاه گفت: گوگل معاملات خود با هواوی را که شامل انتقال تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است متوقف کرده و فقط محصولاتی که مجوز آنها وجود دارد را با هواوی معامله می‌کند.

البته جزئیات ادامه همکاری گوگل با هواوی هنوز به صورت داخلی در گوگل در حال بررسی است.

لغو همکاری‌های گوگل با هواوی به این معناست که هواوی دیگر به به‌روزسانی نرم‌افزار سیستم عامل اندروید دسترسی نداشته و نسخه بعدی گوشی‌های هوشمند این شرکت در خارج از چین هم به به‌روزرسانی اندروید دسترسی نخواهند داشت.

جی‌میل و گوگل‌پلی استور نیز برای این گوشی‌ها از دسترس خارج خواهد شد.

هفته گذشته دولت آمریکا به‌طور رسمی نام هواوی را در لیست سیاه تجاری خود قرار داد و بلافاصله محدودیت‌های تجاری علیه این شرکت وضع کرد که بر اساس این محدودیت‌ها تعامل تجاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی را بسیار سخت خواهد کرد.

البته وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا اعلام کرده است که ممکن است برخی از این محدودیت‌ها را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورد و به دنبال ارائه مجوزهای موقت به مشتری‌های هواوی در آمریکاست تا آنها بتوانند در مدت زمان مشخصی به دنبال جایگزین محصولات هواوی بروند.

آمریکا مدعی است که گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی هواوی می‌تواند در راستای جاسوسی توسط دولت چین مورد بهره‌برداری قرار گیرند. 

هواوی بارها این اتهام را رد کرده است.

تعلیق همکاری گوگل با هواوی چین در حالی انجام می‌شود که پکن با لحنی خشن‌تر در قبال جنگ تجاری با آمریکا موضع‌گیری کرده و اعلام کرده ازسرگیری مذاکرات تجاری با آمریکا در شرایط کنونی بی‌معنی است، مگر این‌که آمریکا رویکرد خود را تغییر دهد.

  • ۹۸/۰۲/۳۰

هواوی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">