ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل مسیریابی در غزه را از کار انداخت

| يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل به درخواست ارتش اسراییل پاسخ مثبت داده است و فعالیت برنامه‌های مسیریابی و ترافیک زنده در فلسطین اشغالی متوقف شده است. برنامه‌های گوگل مپ و ویز (Waze) در حال حاضر در آن منطقه به داده‌های ماهواره‌ای گوگل دسترسی ندارند.

به گزارش اطلاعات،  گوگل با درخواست ارتش رژیم اشغالگر برای توقف فعالیت برنامه‌های مسیریابی در فلسطین اشغالی موافقت کرد.

بلومبرگ گزارش داد، گوگل به درخواست ارتش اسراییل پاسخ مثبت داده است و فعالیت برنامه‌های مسیریابی و ترافیک زنده در فلسطین اشغالی متوقف شده است. برنامه‌های گوگل مپ و ویز (Waze) در حال حاضر در آن منطقه به داده‌های ماهواره‌ای گوگل دسترسی ندارند.

سخنگوی گوگل مپ در این رابطه می‌گوید: «همانطور که در شرایط مشابه گذاشته با ارتش اسرائیل همکاری داشتیم، کنون نیز به طور موقت دسترسی به ترافیک زنده و اطلاعات مسیر‌ها را به خاطر حفظ ایمنی ساکنان منطقه متوقف کردیم».

سخنگوی گوگل دقیقاً مشخص نکرد منظورش از ساکنان منطقه چه کسانی هستند و چطور متوقف کردن دسترسی عموم مردم به این سامانه می‌تواند به حفظ امنیت آن‌ها کمک کند. کارشناسان معتقدند این اقدام اسراییل به عنوان مقدمه‌ای بر ورود زمینی به نوار غزه است.

سخنگوی گوگل همچنین اعلام کرد که این شرکت با نهاد‌ها و مقامات متعددی در این زمینه مشورت کرد و سپس دست به این اقدام زد. این امر نشان‌دهنده فشار‌های متعددی است که اسراییل بر این شرکت وارد ساخته است.

کارشناسان معتقدند سرویس‌های گوگل در اختیار ارتش اسراییلی قرار می‌گیرد و آن‌ها از طریق تصاویر ماهواره‌ای و سایر خدمات به دنبال برقراری لجستیک نظامی برتر هستند.

  • ۰۲/۰۸/۱۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">