ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل‌ مپ هم فیلتر شد

| شنبه, ۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

کاربران سرویس نقشه گوگل در شهرهای مختلف کشور از محدودیت دسترسی به اپلیکیشن گوگل مپ خبر دادند.
به گزارش آنا، در ماه اخیر دسترسی کاربران ایرانی علاوه بر اینستاگرام و واتس‌اپ به تعدادی از سرویس‌های گوگل نیز قطع شده است و حالا در جدیدترین فیلترینگ ایجاد شده برای یک اپلیکیشن بین‌المللی امکان استفاده از گوگل مپ نیز در ایران فراهم نیست.

طبق گزارش کاربران و بررسی‌های میدانی دسترسی به سرویس نقشه‌ی گوگل بدون فیلترشکن برای کاربران داخل کشور امکان‌پذیر نیست. پس از waze، گوگل‌مپ دومین سرویس نقشه خارجی مورد استفاده کاربران داخل ایران بود که فیلتر شده است.

به نظر می‌رسد فیلترینگ نقشه‌ گوگل هم در پی محدودیت‌های شب گذشته باشد. شب گذشته برخی از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل‌پلی، فایربیس و سپر دفاعی گوگل فیلتر شدند. در یک ماه گذشته گوگل‌پلی با IP ایران باز می‌شد اما امکان دانلود در‌ آن وجود نداشت تا اینکه شب گذشته به‌طور کامل فیلتر شد و سرویس Google Play Protect هم از دسترس کاربران داخل ایران خارج شد. فیلتر شدن فایربیس و گوگل‌پلی همچنین امکان دریافت نوتیفیکیشن در گوشی‌های اندرویدی حتی از اپلیکیشن‌های فیلترنشده و ایرانی را با IP ایرانی غیر ممکن کرد.

حالا با فیلتر شدن گوگل مپ، دسترسی کاربران به این سرویس گوگل هم مسدود شد.

  • ۰۱/۰۸/۰۷

فیلترینگ

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">