ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۱.۷درصد از کل جمعیت اروپا متخصص IT هستند

| چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

آمارها نشان می دهد در اتحادیه اروپا با جمعیت حدود ۵۰۰ میلیون نفر، حدود ۸.۷ میلیون نفر(معادل ۱.۷ درصد از کل جمعیت اروپا) تحت عنوان متخصصان فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۹ مشغول به کار بوده اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ ظهور فناوری های جدید و افزایش سرعت دیجیتالی شدن که معمولا انقلاب صنعتی چهارم نامیده می شود، تغییرات بزرگی در نحوه زندگی، کار و تعامل انسان ها با یکدیگر به وجود آورده است. فناوری اطلاعات در حال حاضر منجر به تغییرات زیادی در الگوهای تولید و استخدام در اتحادیه اروپا شده است و سیاستگذاران علاقمند به بررسی تغییرات در روندهای استخدامی متخصصان این حوزه هستند. زیرا این تغییرات روی مزیت رقابتی کشورها از لحاظ توسعه، نصب و نگهداری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی اثر می گذارد.

آمارها نشان می دهد در اتحادیه اروپا با جمعیت حدود 500 میلیون نفر، حدود 8.7 میلیون نفر(معادل 1.7 درصد از کل جمعیت اروپا) تحت عنوان متخصصان فناوری اطلاعات در سال 2019 مشغول به کار بوده اند. بیشترین تعداد با 1.7 میلیون نفر مربوط به آلمان است که بیش از یک پنجم یعنی 21.5 درصد نیروهای کاری فناوری اطلاعات را استخدام کرده است. از لحاظ تعداد بیش از یک چهارم حدود 283 هزار نفر از یک میلیون متخصص فناوری اطلاعات در آلمان در سال 2019 زن بودند. این عدد بسیار زیاد است زیرا فرانسه 221500، اسپانیا141400 و ایتالیا 124100 تنها کشورهایی در اتحادیه اروپا هستند که بیش از 100 هزار زن متخصص فناوری اطلاعات را استخدام کرده اند. بعد از آلمان، فرانسه با 1.1 میلیون نفر و ایتالیا با 800 هزار نفر در رتبه های بعدی قرار داشتند. متخصصان فناوری اطلاعات حدود 3.9 درصد کل نیروی کار اتحادیه اروپا را در سال 2019 تشکیل می دادند.

طبق آمار سوئد بیشترین سهم نسبی کارکنان فناوری اطلاعات به نسبت کل نیروی کارش را دارا بوده است به طوری که 360 هزار نفر در این حوزه مشغول بوده و 7 درصد از کل استخدام های این کشور را تشکیل داده است. این اعداد در فنلاند به ترتیب 175 هزار نفر و 6.8 درصد بوده است. کشورهای لوگزامبورگ، استونی، هلند، دانمارک و بلژیک نیز سهم به نسبت بالایی داشتند و از 20 نفر فرد شاغل در این کشورها، حداقل یک نفر متخصص فناوری اطلاعات بوده است. در مقابل این عدد در یونان، رومانی، قبرس به ترتیب 2.1، ص.3 و 2.7 درصد بوده.

مطالعات انجام شده نشان می دهد اکثر افرادی که در اتحادیه اروپا تحت عنوان متخصص فناوری اطلاعات استخدام شده اند، مرد هستند به طوری که 82.1 درصد از استخدام ها در این حوزه در سال 2019 را مردها تشکیل می دهند. در سال 2019، از هر 10 نفر متخصص فناوری اطلاعات در کشورهای چک 89.8 درصد، مجارستان 89.4 درصد و مالت 89.1 حدود 9 نفر مرد بوده اند و این عدد در اکثر دیگر کشورهای اتحادیه اروپا حدود 8 بوده است. بلغارستان تنها کشوری بوده است که کمتر از 75 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات آن را مردها تشکیل داده است.

  • ۰۰/۰۶/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">