ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۱۰ سامانه وزارت تعاون رونمایی شد

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

۱۰ سامانه از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه و ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این سامانه ها شامل پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)، سالنامه آماری وزارت متبوع، پایگاه اطلاعات آماری، پورتال هدایت نیروی کار و کاریابی، سامانه یکپارچه پژوهش، سامانه املاک و حقوقی، مرکز تبادل داده وزارت متبوع (WIX)، یکپارچه سازی سیستمهای حوزه اداری و مالی (چارگون)،توسعه سامانه یکپارچه مدیریت و برنامه ریزی (نسخه جدید برته) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه است. 

رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در این مراسم افزود: هدف از راه اندازی این سامانه توسعه دولت الکترونیک با هدف خدمات رسانی و شفافیت است.

سید جواد رضوی یادآورشد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال موفق به کسب رتبه اول خدمات دولت الکترونیک در بین ۱۶۶ نهاد دولتی و حکومتی است که این امر حاصل سختکوشی کارکنان و نگاه ویژه وزیر تعاون است.

وی به سامانه کالا نما اشاره کرد و توضیح داد که این پروژه  برای  شناسایی و جمع آوری اطلاعات در خصوص اقلام اطلاعاتی موجود در ستاد وزارت و سازمانهای تابعه به منظور نیل به یکپارچه سازی، استانداردسازی و حاکمیت داده تعریف شد.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه آماری وزارت متبوع با هدف یکپارچه سازی و بهبود نظاممندی روشهای گردآوری اطلاعات به منظور تهیه نشریات آماری وزارت متبوع و استفاده بهینه از انبوه داده های تولید شده در سطح وزارت متبوع است و نتایج پیاده سازی این سامانه تهیه، تدوین  و انتشار نشریات آماری مرکز آمار و اطلاعات راهبردی خواهد بود.

وی به قابلیت های پایگاه اطلاعات آماری اشاره کرد و گفت: جهت تشکیل انبار داده ی جامع و یکپارچه در سازمان، ساختارهای متنوعی جهت جمع آوری داده در نرم افزار پایگاه اطلاعات آماری قرار دارد که بوسیله آنها می توان توسط روال های دستی و یا اتوماتیک، درج داده در بانک اطلاعاتی طراحی شده را انجام داد.

رضوی توضیح داد که این پروژه در راستای تجمیع اطلاعات آماری به صورت یکپارچه امکان ایجاد انباره داده را جهت تهیه گزارشات و مشاهده آمار در داشبورد مدیریتی، فراهم می سازد.  رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری یکی دیگر از سامانه ها را پورتال هدایت نیروی کارو کاریابی جهت معرفی فرصتهای شغلی به جویندگان کار عنوان کرد و گفت: کاریابی های داخلی سراسر کشور و جویندگان کار و کارآفرینان با مراجعه به آن اطلاعات خود را وارد می کنند.

وی گفت: کارجو فرصت شغلی مورد نظر خود و کاریابی مورد نظر را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه تعریف شده معرفی نامه دریافت کرده و به کارگاه مورد نظر هدایت می شود.

رضوی یادآورشد که از دیگر سامانه های مهم، پژوهش و معافیت موسسه های خیریه است که امروز به ثمر نشست.

  • ۰۰/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">