ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

15 دانشگاه آموزش الکترونیکی می دهند

| سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس واحد آموزش مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: آموزش الکترونیکی نیاز به آسیب شناسی دارد چرا که محتواها و روش کنترل فرآیند آموزش در ایران با مشکلات جدی روبروست.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خراسان، ناصر مزینی اظهار داشت: با وجود تمام کمی و کاست‌ها، حرکت به سمت آموزش الکترونیکی اجتناب‌ناپذیر است و شاید بهترین راه حل حدف کنکور باشد.

وی تصورات غالب جامعه مبنی بر تولید محتوا برای یک بار و سود بالای آموزش الکترونیکی را رد کرد و گفت: تولید محتوا به شکل مناسب بسیار پرهزینه است و پس از تولید باید به صورت مداوم مورد اصلاح و پیوستگی قرار گیرد ولی شهریه‌های دانشگاه بر اساس این معیار معین نمی‌شود.

مزینی اذعان داشت: حداقل تا چندین سال آینده در ایران آموزش الکترونیک ارزان قیمت نخواهیم داشت و شاید در دراز مدت به نقطه‌ای برسیم که یکی از راه حل‌های کاهش این هزینه، به اشتراک گذاشتن محتواست که در تعداد محدودی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود ولی هنوز کافی نیست.

رییس واحد آمورش مجازی دانشگاه علم و صنعت فقدان پهنای بند کافی را معضل آموزش الکترونیکی دانست و افزود: وابستگی شدید تکنولوژیک و لزوم سواد الکترونیک کافی از دیگر موانع سر راه آموزش الکترونیکی است.

مزینی اظهار داشت: در حال حاضر 15 دانشگاه مجوز ارایه آموزش الکترونیکی دریافت کرده‌اند که 4 مورد از دانشگاه‌های غیر انتفاعی هستند و در بسیاری از دیگر دانشگاه‌ها نیز دروسی به صورت الکترونیکی ارایه می شود.

  • ۸۵/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">