ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

3 دیتاسنتردر کشور ایجاد می‌شود

| شنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات از ایجاد سه دیتاسنتر در کشور برای رهایی سایتهای ایرانی از قطع همکاری سرورهای خارجی و ندادن فضا بویژه توسط شرکتهای آمریکایی خبر داد.

رضا رشیدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: برای رهایی مشکل قطع سایتهای ایرانی از سوی سرورهای خارجی بخصوص سرورهای آمریکایی مجوز ایجاد سه دیتاسنتر را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون این شرکتها برای ایجاد دیتاسنتر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم که تا دو یا سه ماه آینده این سه دیتا سنتر در کشور آغاز به فعالیت کنند.

رشیدی توضیح داد: با آغاز به کار این سه مرکز دیتا سنتر مشکل برخی از سایتهای ایرانی که از شرکتهای آمریکایی و یا دیگر کشورها اقدام به کسب فضا و یا (host) می‌کنند، حل خواهد شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است: تحریم‌ آمریکا از جمله تحریمهای اینترنتی در سال‌های اخیر بیشترین مشکل را برای کاربران ایرانی به وجود آورده است.

نبود هاستینگ و دیتاسنتر در کشور از یک طرف و ارزانی و کیفیت بالای سرویس‌های خارجی از جمله آمریکا باعث شده که شرکتهای ایرانی در سال‌های گذشته و اخیر به هاست کردن سایت‌های ایرانی در این سرورها بیشتر راغب باشند.

  • ۸۴/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">