ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

3 هزار کانال تلگرامی به ثبت رسید

| يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در گفتگوی ویژه خبری به تبیین عملکرد و انتظارات از این وزارتخانه پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، کانال های بالای5 هزار کاربر باید فعالیت خود را به ثبت برسانند گفت: مسؤلیت فیلترینگ  به عهده وزارت ارشاد نیست لذا، کمیته فیلترینگ تشکیل شده است که سازو کارهای لازم را دارد.
وی با اشاره به اینکه، باید مشخص شود که چه کسانی در کشور تولید محتوا می کند اظهار داشت: 3 هزار کانال در کشور ثبت شده است لذا، 10 تا 11 هزار کانال بالای5 هزار کاربر داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه، سیاست ما تشویق و اقناع است گفت: باید در فضای مجازی به صیانت از اطلاعات بپردازیم.
وی افزود: هیچ مصوبه ای برای محدود کردن شبکه های اجتماعی به ما ابلاغ نشده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه، هر کسی که در این جامعه زندگی می کند چارچوب های ارزشی نظام را پذیرفته است گفت: شورای عالی فضای مجازی مرجع نهایی تصمیم گیرنده در رابطه با فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه، مدیریت در فضای مجازی کاری پیچیده و چند وجهی است اظهار داشت: هر گونه رفتار احساسی باعث عکس العمل منفی خواهد شد.
صالحی امیری با بیان اینکه، نباید جوانان را به سمت کارهای زیرزمینی هدایت کنیم گفت: باید با حرکات اقناعی نسل جدید را به انجام کار وادار کرد.
وی با اشاره به اینکه، با ولنگاری و انسداد مخالفیم افزود: باید منطق عقلانی و واقع گرایانه منطبق با وضع موجود جامعه را تولید کرد.
وی با اشاره به اینکه، پاسدار حفظ ارزش های نظام و انقلابیم ادامه داد: باید دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه، لایحه دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تصویب شده و به دستگاه ها ابلاغ شده است ادامه داد: آینده خوبی را پیش بینی می کنیم لذا به تدریج مسؤلیت ها به نهاد ها واگذار می شود.
صالحی امیری با بیان اینکه، تغییر سازو کار در فرهنگ عمومی ایجاد کرده ایم اظهار داشت: در مقوله فرهنگ عمومی 5 سازو کار را تعریف کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه، 30 نفر عضو شورای فرهنگ عمومی هستند ادامه داد: این شورا در سطح مراکز استان ها و شهرستان ها فعال شده است و در تهران نیز این شورا جلساتی را تشکیل داده لذا در آینده دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی را خواهیم دید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">