ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

5 نوآوری مهم در گوشی‌های هوشمند جدید

| دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر
گوشی‌های هوشمند هر روز بیشتر پیشرفت می‌کنند و شاهد اضافه شدن فناوری جدیدی به آنها هستیم. این قابلیت‌ها گاهی آنقدر شگفت‌انگیزند که باور اضافه شدن آنها به گوشی‌های هوشمند بعید به نظر می‌رسد. مثلا زمانی که موضوع نمایشگرهای خمیده مطرح شد، کمتر کسی باور می‌کرد که این نوع نمایشگرها به مرحله تولید برسند، یا اسکن چشم خیلی باورپذیر نبود، یا زمانی که موتورولا از Droid Turbo 2رونمایی و ادعا کرد، نمایشگر 5 لایه آن نکشن است باعث شگفتی همه شد. اما امروز شاهد ارایه این قابلیت‌ها در گوشی‌های هوشمند هستیم.
در این گزارش به 5 فناوری می‌پردازیم که امسال روی گوشی‌های موبایل قرار گرفت.
 گلکسی S6 edge با نمایشگر خمیده
سامسونگ ساخت گوشی هوشمند با نمایشگرخمیده را از گذشته تجربه کرده بود اما همیشه با واژه احمقانه روبه‌رو شده بود.
اما این بار سامسونگ با گوشی Galaxy S6 edge نمایشگر خمیده را هم به لحاظ زیبایی و هم کاربردی بهینه کرد.
بنابراین این گوشی با نمایشگر خمیده فصل جدیدی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند رقم می‌زند و انتظار می‌رود که این فناوری جدید روی آینده گوشی‌های هوشمند اثر زیادی بگذارد. 
 USB   نوع C 
USB   نوع C محصول مشترک چند شرکت بود که برای اولین بار روی گوشی OnePlus 2، گوشی‌های نکسوس گوگل و دیگر گوشی‌های امسال ارایه شد.
بر این اساس می‌توان از این پورت یو‌اس‌بی برای تعداد بیشتر از قابلیت‌ها بهره برد. مثلا پورت USB 3.1  قابلیت پورت پاور، انتقال اطلاعات، پورت HDMI  و VGA را بر عهده دارد و یو‌اس‌بی نوع C  علاوه بر قابلیت‌های USB 3.1، به عنوان پورت پاور، انتقال اطلاعات و کانکتور نمایشگر، کابل و یک پورت اضافی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
در این نوع از کانکتور می‌توان با سرعت بیشتری گوشی موبایل را شارژ کرد. همچنین می‌توان گوشی را به نمایشگرهای 4K  و 5K  متصل کرد.
بر اساس گزارش گوگل، این نوع یو‌اس‌بی قدرت بیشتری به دستگاه‌های امروزی می‌دهد و انتظار می‌رود از قابلیت‌های بیشتری پشتیبانی کند.
 3D Touch
اپل به شکل بسیار هوشمندانه‌ای از موتور Taptic به عنوان فناوری فورس‌تاچ روی گوشی آیفون 6S، 6s+ و ساعت Apple Watch بهره برد و قرار است روی همه گوشی‌های هوشمندش بهره ببرد.
این ویژگی‌ به اپل اجازه داد که ویژگی‌های جدیدی به گوشی‌های هوشمند اضافه کند که تاچ سه‌بعدی نام دارد تا کاربران تعامل بیشتری با گوشی هوشمندشان داشته باشند.مثلا با توجه به میزان فشاری که روی گوشی وارد می‌شود می‌توان به قابلیت‌های مختلف دسترسی داشت.
البته قابلیت‌های بسیاری برای این فناوری در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود در آینده کارایی بیشتری داشته باشد.
 نمایشگر نشکن
داشتن گوشی هوشمندی با نمایشگر نشکن هیجان‌انگیز است. موتورولا با عرضه Droid Turbo 2  گوشی هوشمندی معرفی کرد که بدنه آن از نوع آلومینیوم مقاوم تشکیل شده بود.سپس بخش لنزهای داخلی و بیرونی نمایشگر AMOLED را با لایه‌های لمسی دوتایی مجهز کرد.بر این اساس نمایشگر این گوشی از مقاومت بالایی برخوردار شد.
این قابلیت مطمئنا در آینده برای گوشی‌های هوشمند کاربردی خواهد بود و این دستگاه‌ها به دلیل مقاومتی که خواهند داشت عمر طولانی‌تری دارند و کاربران مدت زمان بیشتری می‌توانند از آنها استفاده کنند.
 فناوری اسکن چشم
نمی‌توان باور کرد که فوجیتسو امسال روی بازار گوشی‌های هوشمند تاثیر بزرگی داشت.
فناوری اسکن چشم امنیت بیشتری برای گوشی‌های هوشمند نسبت به فناوری اسکن اثر انگشت ارایه می‌کند.
بنابراین انتظار می‌رود در آینده نزدیک این قابلیت امنیت بیشتری برای گوشی‌های هوشمند فراهم کند.
Arrows NX F-04G  نخستین گوشی هوشمند آندروییدی است که می‌توان فقط با نگاه کردن به گوشی قفل آن را باز کرد.
این ویژگی‌ قطعا نقطه عطفی در زمینه بیومتریک در دستگاه های تلفن همراه آینده خواهد بود.
سامسونگ نیز از فناوری مشابهی در گوشی‌های هوشمندش استفاده کرده اما انتظار می‌رود این قابلیت سال آینده بیشتر فراگیر شود.(منبع:فناوران)
  • ۹۴/۰۸/۱۱

گوشی هوشمند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">