ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

54 میلیون پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شد

| سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:برای هر دو هزارو پانصد نفر، یک مراقب سلامت و برای هر دوازده هزار نفر یک پزشک در روستاها و حاشیه شهرها قرار گرفته که این موضوع به دلیل کمبود پزشک است.

به گزارش فارس، ایرج حریرچى سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: در حال حاضر ١٠٠ هزار تخت بیمارستانى کم داریم. و هزینه ساخت هر تخت حدود 350 تا پانصد میلیون هزینه دارد که با توجه به این موضوع جای گزینی تخت بیمارستانی کار آسانی نیست.

حریرچی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در روستاها گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در روستاها با نبود پزشک مواجه نیستیم و می‌توان گفت سطح یک پزشک خانواده در روستاها در حال تکمیل است.

وی افزود : پزشک خانواده اقدامات متعددی باید انجام دهد که یکی از آن ها اقدامات پیشگیری و ارتقای سلامت است همچنین مراقبت های اولیه نیز در حوزه کار پزشک خانواده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، تشریح کرد: برای هر دو هزارو پانصد نفر، یک مراقب سلامت و برای هر دوازده هزار نفر یک پزشک در روستاها و حاشیه شهرها قرار گرفته که این موضوع به دلیل کمبود پزشک است.

وی گفت: هر کسی که ادعا کند می‌تواند نظام ارجاع را بدون پرونده الکترونیک سلامت اجرا کند اشتباه کرده است، تا روز گذشته برای حدود پنجاه و چهار میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده و دویست و هشتاد میلیون نفر توسط سامانه سیب خدمت دریافت کرده اند.

حریرچی افزود: در دوره‌های گذشته نظام ارجاع به صورت موفق عمل نکرده و این موضوع به این دلیل بوده که پزشک روستایی، بیمار را برای درمان به پزشک مستقر در شهر ارجاع میداد و ما برای اینکه بتوانیم نظام ارجاع را به طور کامل اجرا کنیم باید سطح دو سه را نیز اجرا کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">