ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

8هزار روستای کشور هیچ ارتباطی ندارند

| شنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت:‌داشبوردهای مدیریتی نشان می‌دهند پس از اقداماتی که برای بهبود وضعیت اینترنت انجام دادیم هم اکنون مسأله خاصی درباره اینترنت وجود ندارد و نگرانی جدی نداریم به جز در برخی از ساعات شبانه‌روز.

به گزارش فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که طبق آمار دولت قبلی ارتباط‌رسانی به اغلب روستاهای کشور انجام شده چگونه آمار ۸ هزار روستای بی‌ارتباط را هنوز داریم گفت:‌ در حال حاضر ۷ تا ۸ هزار روستا در کشور هیچ ارتباطی ندارند.

وی توضیح داد:‌۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که طبق برنامه ششم توسعه ۸۰درصد از آنها باید تا پایان سال ۱۴۰۰ به شبکه متصل شوند که این امر تقریبا اتفاق افتاده است.

وی گفت: ۲۰ درصد باقیمانده حدود ۷ تا ۸ هزار روستا می‌شوند که این روستاها تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی گفت: امروز که در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا آموزش و کسب و کار به شبکه متکی شده ۲۰ درصد مهم است و مسأله زیرساخت‌ها به زندگی مردم گره خورده است.

وی درباره رویکرد این دوره وزارت ارتباطات درباره شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: باید اکوسیستم و زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان را به نحوی هدایت کنیم در مسیر تحول‌آفرینی قرار بگیرند و تأثیر آنها در زندگی مردم دیده شود در این دوره حمایت‌های وزارت ارتباطات مبتنی بر مأموریت خواهد بود تا در نهایت مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را بچشند به این صورت که یکسری مشکل داریم و این مشکلات را روی میز می‌گذاریم و می‌گوییم هر کسی این مشکلات را حل کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی در مورد سرنوشت پارک اقتصاد دیجیتال گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال بین‌بخشی است در حال حاضر ۴ تا ۵ درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود که طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال این رقم به ۱۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت:‌این در حالی است که در برخی از کشورها سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی به ۳۰ تا ۳۵ د رصد هم رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی اولین مجموعه پارک اقتصاد دیجیتال را در این دوره کلید خواهیم زد.

زارع‌پور درباره آخرین وضعیت شبکه اینترنت گفت: زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای این حجم از مصرف ترافیک در دوران کرونا طراحی نشده بودند و در پاسخگوی ۲.۵ برابر شدن ترافیک شبکه در ایام کرونا نبودند.

وی ادامه داد: در تلاشیم که در کوتاه‌مدت بتوانیم تجربه کاربری خوبی برای مردم ایجاد کنیم و در عین حال داشبوردها نشان می‌دهد پس از اقداماتی که انجام شده هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد به جز در برخی از ساعات شبانه‌روز.

وی ادامه داد: برای این مواقع به دوستان دستور دادم به شکل ویژه موضوع را بررسی کنند به طور کلی نگرانی جدی در موضوع اینترنت هم اکنون نداریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">