ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۹ میلیون ایرانی معطل کارت ملی هوشمند

| دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند توضیح داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: ۶۱ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۸۴ نفر تا نیمه شهریور برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ میلیون و ۷۰۳ هزار کارت صادر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد کارت صادر شده، ۴ میلیون و نهصد و هشتاد هزار کارت صادر شده تولید داخل است که با توجه به ظرفیت صدوری که در اختیار داریم با تامین بدنه و تراشه آن می‌توانیم ماهانه ۲ و نیم میلیون کارت صادر کرده واین‌گونه تا پایان سال تمامی افراد متقاضی می‌توانند کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند.

ابوترابی در مورد علت تعلل صورت گرفته در خصوص صدور کارت‌های هوشمند توضیح داد: چنانچه اشاره شد سازمان ثبت احوال این ظرفیت را دارد که در صورت تامین بدنه در مدت کوتاهی بتواند سایر کارت‌ها را صادر کند، اما عمده مساله که مطرح می‌شود تامین اعتبارات مورد نیاز چاپخانه‌های دولتی برای انجام این فرایند است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: در حال حاضر ۹ میلیون و ۸۵۱ هزار ۳۸۴ درخواست وجود دارد که کارت ملی آن‌ها صادر نشده است، پیگیری‌های لازم هم در دولت گذشته و هم در این دولت انجام گرفته است اگر دوستان ما هم بتوانند این ظرفیت را در حوزه بدنه در اختیار ما قرار دهند، در مدت‌زمان کوتاهی همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند کارت‌های هوشمند ملی خود را تحویل بگیرند.

وی در پایان گفت: به هر جهت تمامی افرادی که برای دریافت کارت‌های هوشمند فرآیند ثبت‌نام را انجام داده‌اند می‌توانند برای دریافت خدمات عمومی اقدام کنند چراکه بیش از ۲۰۰ مرکز ارتباط برخط با ما دارند و می‌توانند با استعلام احراز هویت انجام دهند، عمده بحث برای صدور کارت کاربردی کردن آن و بحث کنترل چشمی است چراکه هم‌اکنون نیز همه دستگاه‌ها در سیستمی هماهنگ با استفاده از بانک اطلاعاتی ما می‌توانند تمامی استعلامات را انجام دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">