ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۹۷ درصد تهرانی‌ها کارت هوشمند ملی گرفتند

| دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: تاکنون ۹۷ درصد از کارت‌های هوشمند ملی پایتخت‌نشینان واجد شرایط به متقاضیان تحویل شده و مابقی کارت‌ها نیز در دفاتر پیشخوان محل ثبت‌نام آماده تحویل است.
محمود محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۹۹ درصد واجدان شرایط یعنی ۱۱ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۴۲۶ نفر از ساکنان استان تهران نسبت به ارائه درخواست کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان اقدام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، ۹۲ درصد یعنی ۱۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۸۶۱ درخواست، کارت چاپ و از این تعداد کارت تولید شده، ۱۰ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۸۵۹ قطعه کارت (۹۷ درصد) تحویل متقاضیان شده است.

محمدی ضمن اعلام آخرین وضعیت صدور و تحویل کارت هوشمند ملی در استان، اضافه کرد: سه درصد کارت‌های صادر شده یعنی ۲۳۳ هزار و ۲ قطعه کارت اکنون در دفاتر پیشخوان دولت آماده تحویل است که متقاضیان باید هرچه سریعتر با مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت کارت‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت احوال تنها متولی گرفتن درخواست و تولید این کارت است، ادامه داد: کارت هوشمند ملی به عنوان مهمترین سند هویتی شهروندان ایرانی و به نوعی کلید ورود به دولت الکترونیک برای دریافت خدمات هوشمند شناخته می‌شود که امروز بدون وجود این نوع کارت انجام امور روزمره در کشور تا حدودی ناممکن است و در آینده نزدیک همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی به واسطه آن میسر خواهد بود.

محمدی ضمن اشاره به دلایل تحویل ندادن سه درصد کارت باقی‌مانده در دفاتر پیشخوان، مهمترین علت آن را در مرحله اول، «جابه‌جایی یا مهاجرت» متقاضیانی که کارت هوشمند را در تهران درخواست داده‌اند و اکنون در استان ساکن نیستند، عنوان کرد و افزود: این افراد باید هرچه سریعتر به اداره کل ثبت احوال استان محل سکونت مراجعه و درخواست انتقال کارت ملی از استان تهران به محل سکونت فعلی را به ثبت برسانند.

وی یادآور شد: دومین دلیل انباشته شدن این درخواست‌ها نیز احتمال «تغییر شماره تلفنی» است که متقاضیان در زمان گرفتن درخواست خود ارایه کرده‌اند که این امر نیز منجر به نرسیدن پیامک برای تحویل کارت به آنان شده لذا باید این افراد با مراجعه به سایت www.ncr.ir یا شماره‌گیری کد دستوری #۶۰۹*۴* از آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی خود آگاه شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: همچنین از متقاضیانی که پیامک اعلام وصول کارت هوشمند را دریافت کرده‌اند خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت کارت ملی خود به آدرس دفاتر پیشخوان مندرج در پیامک مربوطه مراجعه کرده و کارت‌های خود را دریافت کنند.

به گفته محمدی، هر چند در فرایند صدور از لحظه ثبت درخواست تا تولید و رسیدن به متقاضی، تنها یک رسید کاغذی برای دستیابی به امکانات خدماتی دستگاه‌ها وجود دارد اما این رسید برای اشخاصی که کارت هوشمند آنها صادر شده، فاقد اعتبار است بنابراین این افراد باید برای دریافت کارت هوشمند صادره خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران ضمن اشاره به انتخابات پیش‌رو اعلام کرد برای رفاه حال واجدان شرایط و تسهیل مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همه دفاتر پیشخوان اخذکننده درخواست کارت هوشمند ملی که اکنون کارت‌های چاپ شده را در اختیار دارند، آمادگی کامل برای تحویل کارت‌های صادر شده را داشته و متقاضیان می‌توانند پس از گرفتن پیامک وصول برای دریافت کارت خود به این دفاتر مراجعه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">