ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۹۹ درصد استعلام انتخابات آنلاین انجام شد

| جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات گفت: براساس آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه، ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه این دوره هم مثل دوره گذشته احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در ۸ حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک رخ می‌دهد، نقش ارتباطات مهم است.

وی افزود: در دوره گذشته در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ما در مجموع در همه شعب ثابت و سیار انتخابات، ۹۹.۰۸ درصد پوشش داشتیم که اتفاق بزرگی بود، یعنی در شهر و روستا و در دورترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطی کشور وجود داشت و ۹۹ درصد استعلامات به شکل بر خط انجام شد، این مهم حاصل کار فشرده و شبانه روزی بود که در بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات انجام شد.

وی افزود: با گذشت یک ساعت و ۲۰ دقیقه از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم، ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

 

سطح اتصال دستگاه‌های اخذ رای بیش از ۹۹ درصد است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: سطح اتصال برای انتخابات الکترونیک بالای ۹۹ درصد اعلام شده و با مشکل خاصی مواجه نیستیم.
 به گزارش دانشجو، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، پس از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مستقر در شورای نگهبان طی سخنانی گفت: امروز مرحله دوم انتخابات را داریم و ۴۵ کرسی باید از سوی مردم انتخاب شود. انتخابات از ساعت ۸ صبح آغاز شد و تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری وجود نداشته است. انتخابات تا پایان ساعت قانونی خود یعنی ساعت ۱۸ ادامه دارد.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که در ساعات ابتدایی در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

طحان نظیف درباره کیفیت برگزاری انتخابات الکترونیک خاطرنشان کرد: از ۲۲ حوزه‌ای که انتخابات در آن‌ها برگزار می‌شود. ۸ حوزه که عمدتاً مراکز استان‌ها هستند و شهر‌های دارای بیش از ۲ نماینده هستند.

وی گفت: سطح اتصال برای انتخابات الکترونیک در این حوزه‌ها بالای ۹۹ درصد اعلام شده و با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">