ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا– شبکه سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان امنیتی در آمریکا نرم‌افزار قابل نصب روی گوشی‌های همراه هوشمند که در انتخابات آمریکا قرار است به کار گرفته شود را دارای «نقص» دانسته و آن را فاقد امنیت برای حفظ آرای ارسالی از سوی کاربر می‌داند.

به گزارش روز شنبه تارنمای شبکه سی‌ان‌ان، نرم‌افزار موسوم به « وُتز - voatz » که تاکنون به صورت آزمایشی برای نظامیان و افراد ناتوان آمریکایی در خارج از خاک این کشور با هدف ارسال آرای آنها به کار رفته شده بود، قرار است این بار در داخل آمریکا آزمایش شود.

سه محقق امنیتی از «موسسه فناوری ماساچوست» آمریکا با بررسی این نرم‌افزار - که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود - ضمن ابراز نگرانی از ناامن بودن آن، اعلام کردند که آسیب‌پذیری موجود در این نرم‌افزار سبب می‌شود چنانچه هکری به آن رخنه کند، می‌تواند رای داده شده را «مشاهده»، «مسدود» و حتی اقدام به تغییر رای دهد.

براساس این گزارش، نرم‌افزار یاد شده پس از آنکه توسط نظامیان آمریکایی در خارج از خاک این کشور آزمایش شده بود، اکنون به صورت آزمایشی در سه ایالت «یوتا»، «ویرجینیا غربی» و «کلورادو» به کار برده شده است؛ با این حال شرکت وُتز در واکنش به انتشار این گزارش تحقیقاتی، آن را رد کرده و با صدور بیانیه‌ای به دفاع از آن پرداخت.

این شرکت در بیانیه خود، هدف محققان در ناقص نامیدن این نرم‌افزار را ایجاد خلل در روند انتخابات، ایجاد شبهه در مورد زیرساخت‌های انتخابات آمریکا و بوجود آوردن فضای هراس و اغتشاش در میان رای‌دهندگان آمریکایی قلمداد کرد.
در بخشی از بیانیه آمده است: می‌خواهیم برای همگان روشن کنیم که در همه ۹ موضع آزمایشی انتخاباتی دولتی که تا به امروز با این نرم‌افزار به عمل آمده، ۶۰۰ رای به صورت امن و در بستری کاملا امنیتی و بدون هیچ موردی، دریافت شده است.

براساس گزارش سی‌ان‌ان، بنابر مطالعات انجام شده توسط موسسه فناوری ماساچوست، هکری که بتواند اختیار یک گوشی هوشمند همراه یک کاربر را به دست گیرد، اگر این برنامه روی آن نصب شده باشد، می‌تواند با تغییر رای و اینکه نشان دهد فرد صاحب این گوشی هک شده به کدام نامزد علاقه‌مند است، در روند انتخابات آمریکا خلل ایجاد کند.

« مایک اسپکتر - Mike Specter » یکی از سه محقق یاد شده در این باره به سی‌ان‌ان گفت: این بدان معناست که هکرها اگر بدانند قرار است به چه نامزدی رای دهید و این نامزد مورد علاقه آنها نباشد، قادرند رای شما را متوقف سازند.

به گزارش ایرنا،‌ در حالی که فقط ۹ ماه دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی است، انتشار چنین اخباری موجی از نگرانی درباره نتیجه انتخاباتی آتی را به دنبال دارد که در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، بسیاری از نهادهای اطلاعاتی آمریکا از مداخله عوامل خارجی از جمله روسیه در آن انتخابات خبر دادند. موضوعی که رابرت مولر بازپرس ویژه پس از ۲۴ ماه تحقیق در این زمینه، در نهایت نتیجه مبهمی را به کنگره آمریکا ارائه داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در حالی توانست از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال، ۳۰۴ رای  را به دست آورد که آرای مردمی او در برابر هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش به مراتب کمتر بود.
هیلاری کلینتون با وجود کسب بیش از ۶۵ میلیون و ۸۵۳ هزار رای، برابر با ۴۸.۲ درصد آرای مردمی، فقط ۲۲۷ رای اکترال را به دست آورد و نتیجه را به ترامپ باخت.این درحالی بود که آرای مردمی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی سه میلیون نفر کمتر از هیلاری کلینتون بود. ترامپ ۶۲ میلیون و ۹۸۴ هزار رای یعنی ۴۶.۱ درصد آرای مردمی را کسب کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده بوده که قرار است سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود. **۱۳۰

  • ۹۸/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">