ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها در بن بست

| شنبه, ۸ مهر ۱۳۸۵، ۰۶:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

فضایی که پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار برای نصب تجهیزات نیاز دارند ، به راحتی در اختیارشان گذاشته نمی‌‏شود.
دکتر صمد مومن بالله ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد GCها با توجه به پایان مهلت مقرر شده برای انجام تجهیزات آنها ، اظهارداشت: حجم کار بالا و توان عملیاتی GCها پائین است.

وی ، با بیان این که تعداد GCها برای این پروژه عظیم اندک بود، خاطرنشان کرد: GCها عده‌‏ای کارگزار در استان‌‏ها و شهرستان‌‏ها به کار گرفته‌‏اند که این کارگزاران نیز تجربه‌‏های لازم را برای توسعه و تجهیز شبکه ندارند.

دکتر مومن بالله ، با تاکید بر این که بازتاب عدم اجرای تعهد GCها به توسعه شبکه تلفن همراه کشور بر می‌‏گردد، یادآور شد: آنها مدعی انجام این کار بودند ، اما در عمل نتوانستند به آنچه که تعهد کرده بودند دست یابند.

وی ، عدم اجرای تعهدGCها را به دلیل مشکلاتی از قبیل در اختیار نداشتن فضای کافی برای نصب تجهیزات دانست و گفت: بخشی از این مشکلات نیز به عدم فرهنگ سازی مرتبط می‌‏شود، چرا که به دلیل مقاومت جلوگیری مردم از نصب آنتنBTS ، بسیاری از امور به تعویق می‌‏افتد.

معاون حقوقی وامور مجلس وزارت ارتباطات، یکی از معضلات آنتن‌‏های BTS را عدم طراحی کامل از ابتدا دانست و یادآور شد: بسیار شاهد هستیم که در فاصله کمتر از یک کیلومتر بینBTS های تلفن همراه قطعی حاصل می شود.

وی ، افزود: برای رسیدن به شبکه‌‏ای مطلوب ، مسئولین در هر رده اعم از شهرداری باید مذاکرات مستقیم با شرکت ارتباطات سیار و نیز پیمانکاران این شرکت داشته باشند و کمک کنند تا مشکل توسعه شبکه همراه کشور مرتفع شود.

دکتر مومن بالله ، با بیان این که GCها باید مشکلات را بگویند تا به نحوی حل شود، تصریح کرد: در قرارداد GCها پرداخت خسارت وجود دارد ، اما پرداخت خسارت مشکلی را حل نمی‌‏کند، بلکه GCها باید به تلاش بیافتند و کارها را پیش ببرند.

وی، با بیان این که در خصوص لغو قرارداد GCها نباید با عجله تصمیم گرفت ، یادآور شد: باید دید که آیا پیمانکاران دیگری وجود خواهند داشت تا این بار را از زمین بردارند یا خیر.
لغو قرارداد GCها بی فایده است

این‌‏که GC ها فعالیت خود را ادامه ند هند و قراردادشان لغو شود ، به نفع کسی نیست.
در همین رابطه هوشنگ کشوری ، عضو کنسرسیوم بهین ارتباط به عنوان یکی از پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که تا پایان مهرماه 50 درصد تعهد خود را اجرایی خواهیم کرد، اظهارداشت: در حال حاضر عملکرد GCها خوب پیش می رود و پیمانکاران در حال رسیدن به میزان تعهد خود هستند.

وی ، با اشاره به نحوه قرارداد GCها و شرکت ارتباطات سیار ، گفت: بزرگترین مشکل پیمانکاران معقول نبودن خود قرارداد و زمان آن بود.

مهندس کشوری ، یادآور شد: اکثر قراردادهای دو طرفه دو کشور ما بلافاصله و در موعد مقرر به اجرا در نمی‌‏آید، چرا که مشکلات زیادی پیش روی قراردادها وجود دارد.

عضو کنسرسیوم بهین ارتباط ، افزود: در کار فنی ، تعویق‌‏های بسیاری به وجود می‌‏آید که قابل پیش بینی نیست.

وی ، با بیان این که در حال حاضر کار عملیاتی شده است و GCها تمام تلاش خود را انجام داده‌‏اند، خاطرنشان کرد: طی هفته جاری قرار است به وضعیتGCها رسیدگی شده و تصمیم نهایی گرفته شود ، اما لغو قرارداد به نفع کسی نیست، چرا که با تفکر پرداخت خسارت کار پیش نمی رود.

وی ، افزود: GCها عزم خود را جزم کرده‌‏اند که کار را تحویل دهند و تلاش‌‏شان در حال رسیدن به نتیجه است و چنانچه بخواهند مکانیزم های جبرانی برای تاخیر آنها در نظر بگیرند و یا قرارداد آنها را لغو کنند مشکلی را حل نخواهد کرد.

کشوری، گفت: در حال حاضر بهین ارتباط در سه استان کار خود را به پایان برده است و برای سایر استان‌‏ها نیز سعی می‌‏کند تا هرچه سریع‌‏تر به تعهدات خود جامعه عمل بپوشاند.

  • ۸۵/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">