ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

WSIS به شورای عالی IT مربوط است

| شنبه, ۶ خرداد ۱۳۸۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

بزرگراه فناوری- کلیه تعاملات بین‌المللی در قلمرو فناوری اطلاعات و ارتباطات براساس قانون به عهده شورای عالی فناوری اطلاعات است.

مهندس عبدالمجید ریاضی دبیر شورای عالی IT‌ درخصوص نحوه پی‌گیری مسایل مربوط به wsis و راهبری اینترنت که تا چندی پیش از سوی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی ودر قالب کمیته ملی wsis تعقیب می‌شد گفت:" براساس ماده 4 قانون وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در آن حیطه اختیارات و مسوولیت‌های شورای‌عالی فناوری اطلاعات تعریف شده است، تمامی تعاملات بین‌المللی در قلمرو فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عهده این شورا است".

ریاضی درخصوص سازوکار پیش‌بینی شده در شورای عالی IT جهت پی‌گیری مسایل بین‌المللی نیز گفت:" ما در این مورد اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی امور بین‌المللی ICT در شورا کرده‌ایم و مسایل مربوطه در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد".

اما براساس شنیده‌ها حدود دو ماه قبل در جریان نشست آیکان (موسسه ثبت و نگهداری دامنه‌های اینترنتی) در نیوزلند هم‌آهنگی‌هایی برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای در ایران شده بود که این موضوع با موافقت مسوولان آیکان نیز همراه بود.

دبیر شورای عالی IT درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری این نشست به خبرنگار ما گفت:" ما شیوه دیگری را برای اموری از این دست دیده‌ایم".

وی افزود:" دولت نهم با کارهای تشریفاتی موافق نیست که ما عده‌ای را به کشور دعوت کنیم، میلیون‌ها تومان هزینه کنیم آن‌هم برای نشستی که صرفا برای یک‌سری تعاملات برگزار می‌شود".

ریاضی اظهار داشت:"اصل کار این است که درخصوص مسایلی از این دست اقدام به رایزنی و هم‌فکری با کشورهای همسایه و هم‌فکر خود کنیم و از این طریق کارهای خود را در سطح منطقه و جهان پیش ببریم".

  • ۸۵/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">