ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اتصال دستگاه ها و موسسات مشمول قانون به سامانه فویا(Foia.iran.gov.ir) ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ظرف یک ماه اخیر 132 دستگاه و سازمان دیگر به سامانه متصل شده اند که شهرداری های خوزستان، سمنان، آذربایجان شرقی و غربی ، بوشهر ، گلستان و همدان پیشرو بوده و آماده ی پاسخگویی به درخواست های اطلاعات مردم در مجرای سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هستند.
به گزارش دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکنون 14376 درخواست اطلاعات در سامانه ثبت شده است که سازمان برنامه و بودجه با 1874 بیشترین درخواست اطلاعات را داشته است و پس از آن وزارت کشور با 454 ، شهرداری تهران با 338 و استانداری هرمزگان با 337 درخواست در رده های بعدی قرار دارند. این درحالیست که به دلایلی نظیر پاسخ ناکافی و غیرمرتبط ، عدم ارسال پاسخ به صورت الکترونیک و الزام به مراجعه حضوری و سپری شدن مهلت قانونی پاسخگویی در سامانه تاکنون 1535 شکایت از پاسخ برای دستگاه ها ثبت شده که با نظارت و مشورت بخش حقوقی دبیرخانه کمیسیون به 770 اعتراض رسیدگی و پاسخ مجدد ارایه شده است.
پیگیری و تحلیل آمارهای سامانه روند رو به رشد اتصال دستگاه ها به سامانه و همینطور افزایش پاسخگویی به درخواست های مردمی را نشان می دهد که این امر گام مهمی در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می شود.
در حال حاضر بیش از 970 دستگاه و نهاد و موسسه در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعال هستند و از مجرای این سامانه امکان ثبت درخواست اطلاعات توسط مردم با رعایت الزامات مشخص شده در قانون مذکور بدون پرداخت هزینه فراهم شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">