ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آق‌فری نماینده ناسا در ایران شد!

| دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

هفته قبل اتفاقاتی افتاد که مثل همیشه ذهن حساس من رو خیلی به خودش مشغول کرد. این موضوع اخذ نمایندگی برندهای خارجی و علی‌الخصوص برندهای آمریکایی در ایران ظاهرا بازارش خیلی داغ‌تر از همیشه شده.

تو حوزه ICT هم تب اخذ نمایندگی برندها و محصولات آمریکایی خیلی داغ هست. چند وقت پیش یه شرکتی نمایندگی اپل رو گرفته بود که کلی هم سر و صدا به پا کرد و یه عده آدم بیکار و بیمار دنبال این افتادن که ببینن این موضوع راسته یا نه؟

خلاصه زحمت زیادی متحمل شدن و بعضیا یه ایمیل زدن به اپل و بعضیا توییت کردن به اپل و این شرکت آمریکایی هم که تازه متوجه شده بود یکی تو ایران این ادعا رو کرده، این موضوع رو تکذیب کرد. حالا هم می‌گن گفته خودم میخام بیام ایران و نماینده‌ای در کار نخواهد بود.

شرکتی هم که می‌گفت نماینده اپل هست هم وقتی با پیگیری خبرنگارا مواجه شد، گفت: اپل از ترس این که تحریم بشه همکاری با ما رو تکذیب کرد.

ما هم گفتیم باشه شاید راست می‌گه. خلاصه گذشت و هفته قبل این بار یک شرکت دولتی یعنی شرکت پست اعلام کرد با eBay همکاری مشترکی رو آغاز کرده. طبق معمول که اسم برندهای آمریکایی هر جا بیاد گوش‌ها حساس و تیز می‌شه. دوباره یه سری بیکار و علاف یه توییت زدن به eBay با این مضمون که دو یو َهو همکاری با ایران؟!

ئی‌بی هم جواب داده بود نه تنها همکاری نداریم بلکه بعد از رفع تحریم‌ها هم احتمالا همکاری نخواهیم داشت.

طبق معمول سر و کله همه خبرنگارا به سمت شرکت پست چرخید که خب جریان چیه؟ و پاسخ این بود که مثل اپل eBay هم از ترس این که تحریم بشه همکاری با ما رو تکذیب کرد.

ما هم گفتیم باشه شاید راست می‌گه. بعد من نشستم دیدم خب اگه اینطوریه چرا منم نرم دنبال نمایندگی یکی از محصولات آمریکایی. بعد از اونجا که آدم طمع‌کاری هستم گفتم اصلا چه کاریه چرا برم دنبال یکی. من از الان اعلام کنم نمایندگی تمام محصولات آمریکایی شامل اپل، گوگل، مایکروسافت، مک‌دونالد، کوکاکولا (البته این یکی مثل این که نماینده داره)، پپسی، کادیلاک، کی اف سی، توییتر، فیس‌بوک و هر چی برند دیگه هست رو دارم.

آقا دارما، کاملا هم جدی هستم. به همشون ایمیل زدم و اونام سکوت کردن که خب در فرهنگ ما سکوت علامت رضایت هست. همینجا به خبرنگارای محترم هم اعلام کنم، هر کدومشون هم تکذیب کردن، علتش چیه؟ بگید؟ ها؟! بله درسته، ترس از تحریم باعث انکار ارتباطشون با من هست.

خلاصه با خیال راحت هر کس مجوز فعالیت می‌خاد و دنبال شعبه هست بیاد من مجوز می‌دم.

نه خیر حواسم هست، یه وقت کسی فکر نکنه من سازمان ناسا رو یادم رفته و از قلم انداختم. من به اونا هم ایمیل زدم و نمایندگی اونا رو هم دارم.

عزت زیاد

آق فری

منبع:عصرارتباط

  • ۹۴/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">