ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فراز و نشیب تعاملات وزارت ارتباطات و سامسونگ

| چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

فاطمه سامعی - نهم شهریور امسال وزیر ارتباطات از شرکت سامسونگ در کره‌جنوبی بازدید کرد. نهم شهریور 93 معاون وی گفته بود به سامسونگ برای تولید در ایران و مخالفت با ادامه روند فروشنده صرف هشدار داده‌ایم.

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفرهای بی شمار، اکنون به کره جنوبی سفر کرده است.

محمود واعظی در این سفر از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ بازدید کرده است.

وی در این بازدید گفته: «با توجه به بازار گسترده ایران و کشورهای همسایه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و تولید مشترک فناوری های جدید حوزهICT و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه ای وجود دارد. با توجه به فضای پساتحریم زمینه های گسترده همکاری وجود دارد و مایلیم شرکت های کره ای در زمینه انتقال تکنولوژی پیشرفته و به خصوص در زیرساخت های ارتباطی نقش موثرتر و فعال تری داشته باشند و این همکاری ها به سرمایه گذاری و تولید مشترک تغییر یابد.»

جی کی شین رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک نیز اعلام کرده: «تلاش می کنیم سایر کشورها را از دستاوردهای تکنولوژیک خود بهره مند کنیم و برای معرفی دستاوردهای تکنولوژی خود به جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم.»

همچنین در جریان این دیدار سندی بین مرکز تحقیقات وزارت ارتباطات و شرکت سامسونگ به امضا رسیده و طرفین پس از تبادل نظر درباره ظرفیت های بازار ایران، به توافق اولیه دست یافتند.

 

اعلام وزارت ارتباطات به سامسونگ برای تغییر روند از خریدار صرف به مشارکت در تولید

دو سال پیش دقیقا همین روز در نهمین روز از شهریور 93، معاون وزیر ارتباطات از اعلام این وزارتخانه به سامسونگ برای تغییر روند از خریدار صرف به مشارکت در تولید خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اعطای مجوز نسل 3 موبایل، بازار ایران به 40 میلیون گوشی هوشمند جدید نیاز دارد که مبلغی حدود 15 میلیارد دلار هزینه ارزی دارد. به سامسونگ اعلام کرده‌ایم با ادامه روند خریدار صرف مخالفیم.

نصرالله جهانگرد گفت: «با توجه به اعطای مجوز نسل 3 موبایل، بازار ایران به 40 میلیون گوشی هوشمند جدید نیاز دارد که ارزش ارزی این تعداد گوشی حدود 15 تا 16 میلیارد دلار است که از این فرصت می‌توانیم برای ایجاد شغل و اشتغال استفاده کنیم. درباره بازار موبایل نیز اخیرا وزارت ارتباطات به سامسونگ اعلام کرده که با ادامه روند به عنوان فروشنده صرف مخالفیم و باید به زودی تکلیف خود را در این باره با ایران روشن کند تا در زمینه تولید گوشی نیز در ایران فعالیت داشته باشد و ایجاد اشتغال کند.»

این موضوع دفعات بعد نیز توسط خبرنگار فارس پیگیری شد و پاسخ این بود که «اکنون وقت پاسخ به این پرسش نیست.» این بلاتکلیفی و مسکوت ماندن، در جدی بودن اصل اظهار نظر اولیه تردید ایجاد کرد.

اکنون دو سال پس از اظهارات معاون وزیر، وزیر ارتباطات شخصا به دیدار سامسونگ در خاستگاهش رفته است. مشخص نیست آیا در کنار رسومات معمول دیدارها ظرفیت مطرح شدن این خواسته وجود داشته یا خیر؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">