ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرح کاداستر زمین‌خواری را متوقف می‌کند

| چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر کل ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها گفت: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت نخواهد داشت.

اکرم توفیقی  درباره اجرایی شدن طرح کاداستر(حد نگاری) اظهار کرد: امسال که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، کاداستر اراضی ملی و دولتی دارای اهمیت ویژه‌ای  است.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع این است که با انجام کاداستر، زیر ساخت‌های خدمات توسعه‌ای برای تامین اراضی، ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی ، تسریع در پاسخگویی به استعلامات اراضی، کاهش سرگردانی ارباب رجوع و کاهش منازعات که بسیار مهم است، اتفاق می‌افتد.

توفیقی در ادامه گفت: دستور العملی تدوین شده است تا بتوانیم با همکاری سازمان ثبت احوال و اسناد در سال جدید صدور اسناد کاداستری را در سطح کشور تسریع ببخشیم. از اسفند ۹۳ تا کنون که قانون جامع حد نگاری کشور تصویب شده است، حدود ۵۰ میلیون هکتار اراضی ملی در سامانه اسناد و املاک کشور ثبت شده است البته این میزان در شان و جایگاه دو سازمان جنکل‌ها و ثبت اسناد نیست.

وی ادامه داد: ما باید ۱۴۶ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی کشور را در این سامانه ثبت کنیم که در حدود ۳۰ درصد کار صورت گرفته است.

مدیر کل ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها افزود: حجم کار بالاست و نزدیک به ۵۰ میلیون هکتار است و به نسبت تعهدات قانون بودجه که برای دو دستگاه تعیین شده پیشرفت طرح‌های بیش از ۸۴ درصد است. علاوه بر امکانات اعتباری قرار است تلاش ما مضاعف شود تا بتوانیم تا پایان سال ۹۹، ۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی را تثبیت کنیم.

وی اضافه کرد: این ۳۰ میلیون هکتار شامل حدود بیش از ۷ میلیون اراضی جنگلی است و کاداستر ۵۰ هزار کیلومتر اراضی ساحلی کشور به طور کامل انجام خواهد شد. تمرکز ما بر حاشیه شهرها  و مناطقی است که در معرض تخریب و تصرف هستند.

توفیقی با اشاره به مراحل کاداستر گفت: براساس قانون ملی شدن منابع طبیعی کشور در چهار بخش شامل مرتع، جنگل، بیشه زارهای طبیعی و اراضی جنگلی به عنوان اراضی ملی شناخته می‌شوند.

مدیر کل ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها افزود: سازمان جنگل‌ها براساس قوانین جاری کشور در چند مرحله ملی شدن اراضی را انجام می‌دهد. اولین مرحله تنظیم برگ تشخیص آگهی است. بعد از آن صدور سند مالکیت دفترچه‌ای است که در سطح اراضی ملی کشور ما در ۱۳۶ میلیون تا این لحظه هکتار صادر شده است.

توفیقی ادامه داد: مرحله بعد که در قانون جامع حد نگاری صورت می‌گیرد، تولید نقشه‌هایی است که دارای مختصات جهانی است، علاوه بر این مختصات یکپارچه محلی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و اجرا شده است روی این نقشه‌ها و اطلاعات حقوقی مرتبط به آن بارگذاری می‌شود.

وی افزود: اگر نحوه مالکیت، میزان و روش مالکیت و اقدامات مربوط به تغییر مالکیت‌ها، کاربری‌ها و واگذاری‌ها مشخص شود، خدمت رسانی به مردم تسهیل می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مدیر کل ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت نخواهد داشت و بزرگترین اقدام برای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری است.

  • ۹۹/۰۲/۲۴

طرح کاداستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">