ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات گفت: یک سوم از درآمد دولت از اپراتورها صرف توسعه ارتباطات فیبرنوری خواهد شد و با تحقق نهضت توسعه فیبر نوری، شاهد بهبود کیفیت اینترنت به ویژه در بخش ثابت و دسترسی به سرعت‌ چند صدمگابیت برثانیه‌ای خواهیم بود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با فارس درباره آخرین و جدیدترین برنامه و تدابیر وزارت ارتباطات برای بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در کشور، اظهارداشت: در این رابطه مصوبه دولت را داشته ایم که با مصوبه هیات دولت، از این پس تقریبا یک سوم از درآمد دولت از اپراتورهای مخابراتی صرف توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری در کشور خواهد شد.

وی گفت: این تصمیم در راستای اجرایی شدن نهضت توسعه فیبر نوری در کشور و تحقق برنامه ایجاد پوشش فیبر نوری برای 20 میلیون خانوار ایرانی اتخاذ شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد بهبود کیفیت اینترنت به ویژه در بخش ثابت در کشور خواهیم بود و مردم می توانند سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه ای را در اینترنت تجربه کنند.

زارع پور درباره میزان اجرایی شدن این برنامه، تصریح کرد: تفاهم نامه اجرای این طرح بین رگولاتوری وزارت ارتباطات و اپراتورهای خصوصی منعقد شده است و پروژه تاکنون در چند تا شهر عملیاتی افتتاح شده است و اجرای آن در شهرهای بیشتر در دستور کار است.

  • ۰۱/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">