ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه تسهیلات مالی به سربازان حوزه ICT

| چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خوشایندسازی خدمات سربازی و ارتقای توان و مهارت سربازان یکی از اصلی‌ترین اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح است، گفت: در همین راستا نیز این قرارگاه اقدام به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با سازمان‌ها و دستگاه‌ها کرده تا با استفاده از ظرفیت آنان بتوان در امر آموزش سربازان و نیز اشتغالزایی پس از ترخیص از خدمت اقدام کرد.

وی افزود: اخیرا نیز پس از رایزنی‌های اولیه مقرر شد تا تفاهم نامه ای مشترک میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به امضا برسد که این اقدام انجام و مقرر شد با تحقق تدابیر فرمانده معظم کل قوا  گام موثری در ایجاد آمادگی شغلی سربازان و افزایش نشاط و جذابیت در بین جوانان نسبت به دوره خدمت وظیفه عمومی برداشته شود.

کمالی با بیان اینکه این تفاهمنامه ۱۲ ماده دارد، افزود: همکاری، حمایت و ایفای نقش موثر سازمان فناوری اطلاعات ایران در فرایند توانمندسازی و بهبود نیازهای شغلی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس الزامات طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه و سیاست‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران از اهداف این تفاهمنامه بود. 

وی ادامه داد: در این تفاهمنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران متعهد شد تا در راستای حمایت از اشتغال جوانانی که دوره خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند اقداماتی نظیر اعطای اولویت و تخصیص وام تا ۱۵ درصد بیشتر نسبت به دیگر شرکت‌های فعال در حوزه ICT ، اعطای اولویت و تخصیص وام تا ۲۰ درصد بیشتر از سایر طرح‌ها به طرح کسب و کار سربازان مهارت آموخته یا آموزش تخصصی‌تر این سربازان در دوره خدمت سربازی و همچنین حمایت‌های شغلی در قالب تشکیل استارتاپ‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارتباط بر خط و اتصال سامانه‌های سازمان به سامانه ماهرسان و تهیه محتوای آموزشی از طریق دانشکده پست و مخابرات و ... را انجام دهد.

  • ۹۹/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">